flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області за 1 півріччя 2016 року

Додаток 5
до наказу ДСА України 
25 серпня 2009 р. № 97 
 
 
 
 
Інформаційно-аналітична довідка
щодо результатів роботи територіального управління Державної судової  адміністрації України в Сумській області
за 1 півріччя 2016 року
 
Стан фінансового забезпечення
 
Фінансово - господарська діяльність територіального управління ДСА України в  Сумській області за 1 півріччя 2016 року  проводилась відповідно до кошторису доходів і видатків по КПКВ 0501020 "Здійснення правосуддя місцевими  та апеляційними судами" по загальному фонду державного бюджету: затверджено кошторисом зі змінами на 2016 рік  65445,6 млн. грн.; отримано –31924,8 млн. грн. (згідно плану асигнувань –100%), витрачено  - 31924,8 млн. грн.
         За  I півріччя 2016 року по загальному фонду згідно затвердженого кошторису надійшло на заробітну плату та нарахування на неї – 31924,8 млн. грн.
Заробітна плата суддям та працівникам апаратів судів виплачувалася вчасно. Також, відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.1991 р. № 1282-ХІІ (із змінами та доповненнями) та п.1 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078, проводиться індексація заробітної плати працівникам місцевих судів області та територіального управління.
         По КПКВ 0501010 "Організаційне забезпечення діяльності судів та установ судової системи" затверджено кошторисом на 2016 рік 1,226,9 млн. грн., надійшло – 0,633 млн. грн. (згідно плану асигнувань за 1 півріччя 2016 р. – 98,5%), витрачено –0,633млн. грн.
         По спеціальному фонду державного бюджету на 2016 рік затверджено кошторисом 35435,9 млн. грн., отримано – 21758,6 млн. грн. (згідно плану асигнувань – 98% ), витрачено – 21758,6 млн. грн.
          Витрачено:
-                 19,6 тис.грн.- будматеріали
-                 23,4 тис.грн.- запчастини;
-                 194,5 тис.грн. – папір
-                 7,4 тис.грн.- мантії для суддів
-                 97,2 тис.грн.-відеокамери
-                 98,1 тис.грн.-джерела безперебійного живлення
-                 95,2 тис.грн.-комплектуючі до комп’ютерів
-                 430,0 тис.грн.-марки
-                 180,8 тис.грн.-матеріали для кабінок
-                 1,2 тис.грн.-штампи та оснастки
-                 20,0 тис.грн. конверти
-                 60,0 тис. грн.- канцтовари
-                 56,4 тис.грн.- господарчі товари
-                 50,00 тис.грн. -  диски
-                 99,00 тис.грн. - картриджі
-                 27,2- тис.грн. - металодетектори
-                 199,8 тис.грн. - меблі
-                 387,1 тис.грн. – заправка катриджів;
8,6 тис.грн.– Ліга «Закон»
-                 76,8 тис.грн. - охорона;
-                 195,9 тис.грн. – монтаж протипожежної системи;
-       4,4 тис.грн. – вивіз сміття;
-                 5,1 тис.грн.  – програмне забезпечення;
-                 196,0 тис.грн.- монтаж  та установка кабінок;
-                 373,6 тис.грн. – поточні ремонти;
-       46,3 тис.грн. – поточний ремонт пандусу;
-                 56,3 тис.грн. – телекомунікаційні послуги;
-                 13,9тис.грн. - інтернет;
20,2 тис.грн. - інші послуги;
523,2 тис.грн. - придбано сервери (3 шт.);
-                 793,6 тис.грн. - капітальний ремонт приміщення Глухівського суду;
-                 4500,00тис.грн. - прибдано приміщення  для Охтирського міськрайсуду
   
    На комунальні послуги та енергоносії затверджено кошторисом на  2016 рік по спеціальному фонду 5,017млн. грн., профінансовано та сплачено –2,504 млн. грн. (згідно плану асигнувань за 1 півріччя 2016 р. – 96%),
        Станом на 01.07.2016 на балансі управління по КПКВ 0501010 по загальному фонду обліковується кредиторська заборгованість в сумі 18296 грн. 79 коп. Заборгованість виникла в зв’язку з не достатнім фінансуванням. Також обліковується дебіторська заборгованість у сумі 6358 грн. 09 коп. за періодичні видання на 2016 рік. 
       Станом на 01.07.2016 на балансі управління по КПКВ 0501020 по спеціальному фонду обліковується кредиторська заборгованість в сумі 1837535 грн. 98 коп. Заборгованість виникла в зв’язку з не достатнім фінансуванням. Також обліковується дебіторська заборгованість у сумі 93722 грн. 48 коп. за періодичні видання на 2016 рік. 
        
За 6 місяців 2016 року видано матеріальних цінностей на суму 1 млн. 539 тис. 340 грн.
                    
Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення
 
 Станом на 01.07.2016 року загальні місцеві суди Сумської області забезпечені комп’ютерами у кількості  456 шт., з урахуванням 70 шт. морально застарілих (тобто комп’ютери, частота центрального процесору яких менша за 1000 MHz), відсоток забезпечення становить 68,31 % від потреби. Залишається потреба в 212 комп’ютерах та заміні морально застарілих більш новими.
Загальна кількість принтерів станом на 01.07.2016 року складає 537 шт, копіювальних апаратів – 77 та багатофункціональних пристроїв - 16 одиниць. Протягом першого півріччя 2016 року було закуплено 41 джерело безперебійного живлення та 51 накопичувач на жорстких магнітних дисках, а також 92 картриджі, які розподіляються між  судами області.
В загальних місцевих судах Сумської області є в наявності 104 технічних засоби фіксації судового процесу. Частина із звукозаписувальних пристроїв підпадають під поняття застарілих та не підлягають модернізації і використанню. Це такі ТЗФСП як «Тритон-2с». З урахуванням цього забезпеченість судів звукозаписувальними пристроями складає 85,95 %. Залишається потреба в 17 звукозаписувальних засобах. Забезпечення технічними засобами фіксування судового засідання станом на 01.07.2016 року складає:   96 засобів фіксації на основі ПК,   8 цифрових магнітофони “Тритон-2С”. Дані цифри говорять про те, що забезпеченість загальних місцевих судів Сумської області є недостатньою.
Також слід окремо виділити питання стосовно ремонту техніки, яка швидко виходить з ладу у зв’язку з великим навантаженням. Ремонт деяких моделей техніки  є недоцільним, бо вартість ремонту іноді перевищує вартість техніки більш новішого зразку. Частина техніки протягом часу підпадає під критерії морально застарілої та не підлягає ремонту в разі необхідності, тоді, як програми, які застосовуються при роботі в судах, потребують техніки з більш високими параметрами. Використання програмного забезпечення в загальних судах з діловодства «Д-3»  потребує забезпеченості персональними комп’ютерами всіх етапів провадження діловодства.
Станом на 01.07.2016 року в судах використовується 49 серверів:
·                   18 серверів DELL PowerEdge SC1430 раніше централізовано поставлено з ДП «Інформаційні судові системи»;
·                   20 серверів HP ML110 та 6 серверів SYS-50361 знаходяться поза балансом (в оренді у ДП «ІСС»);
·                   2 сервери раніше було придбано ТУ ДСА України в Сумській області та взято на баланс;
·                    крім того, сервери в кількості 3 шт. закуплено у першому півріччі 2016 р.
          Залишається потреба в 14 шт. серверів для забезпечення повноцінної роботи загальних місцевих судів.
Всі загальні місцеві суди Сумської області обладнані локальною мережею, що відповідає стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е.
Для проведення дистанційного судового провадження в режимі відеоконференцій використовується 28 систем відеоконференцзв’язку.
Загальні місцеві суди Сумської області забезпечені обладнанням для кімнат свідків для проведення судового провадження в режимі відеоконференцзв’язку. Приміщення судів не обладнані окремими кімнатами свідків, так як відсутні вільні приміщення для їх створення.
До мережі Інтернет підключені всі місцеві загальні суди Сумської області.
 
Забезпечення судів приміщеннями
 
         Місцеві загальні суди Сумської області знаходяться в приміщеннях, технічний стан яких задовільний, але слід зазначити, що не всі приміщення за своєю площею відповідають вимогам ДБН В.2.2-26:2010, а саме:         
-         Путивльський районний суд – 475,8 кв.м .;
-         Зарічний  районний суд м. Суми -  1096,03 кв.м.;
Станом на 01.07.2016 року 20 місцевих загальних судів Сумської області розміщені у 22 приміщеннях загальною  площею 18922 кв.м., що складає 142 кв.м. на одного суддю. 
Для поліпшення умов функціонування судів необхідно проведення  поточних ремонтів, реконструкцій, капітальних ремонтів в приміщеннях судів.
На сьогоднішній день виникла гостра необхідність проведення капітального ремонту  в Краснопільському, Ковпаківському судах. Придбано приміщення для Охтирського міськрайонного суду Сумської області, яке потребує   капітального ремонту.
 
Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів
 
Робота ТУ ДСА України в Сумській області щодо забезпечення належного стану підтримання правопорядку в судах області здійснюється при взаємодії з Ротою поліції особливого призначення (РПОП). РПОПпід цілодобову охорону взято Сумський районний суд, Зарічний районний суд, Ковпаківський районний суд. В Великописарівському районному суді, Кролевецькому районному суді. Ямпільському районному суді, Білопільському районному суді , Лебединському районному суді, Роменському міськрайонному суді, Глухівському міськрайонному суді, Охтирському міськрайонному суді,  Шосткинському міськрайонному суді, Конотопському міськрайонному суді організовано підтримання громадського порядку та здійснення пропускного режиму до приміщень судів на період робочого часу суду Національною поліцією.
Проводиться комісійне обстеження місцевих загальних судів Сумської області міжвідомчою комісією у складі представників відділу охорони громадського порядку поліції, батальйоном поліції особливого призначення, територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області, міськрайонних та районних судів області.
В результаті перевірок виявлено, що кімнати для підсудних у наявності в Шосткинському, Конотопському, Кролевецькому, Великописарівському, Лебединському, Недригайлівському, Середино-Будському, Білопільському, Липоводолинському, Ямпільському, Сумському, Зарічному, Ковпаківському судах, Глухівському. Всі ці суди,  крім Липоводолинського,  обладнані відповідно до вимог і можуть використовуватись для утримування відповідної категорії осіб. Приміщення для конвойного наряду у наявності в Шосткинському,  Конотопському, Білопільському, Кролевецькому, Лебединському, Роменському, Недригайлівському, Липоводолинському, Великописарівському, Ямпільському, Сумському, Зарічному, Ковпаківському, Глухівському судах.    В Липоводолинському суді відсутні стаціонарні металеві загородження у залі судового засіданя для розгляду кримінальних справ.
Спецмайданчики для заїзду спецавтомобіля у наявності в Зарічному, Сумському, Ямпільському, Кролевецькому, Лебединському, Великописарівському, Тростянецькому районних  судах.
Під охороною Управління поліції охорони України в Сумській області знаходиться дев’ятнадцять місцевих загальних судів Сумської області.
 Шосткинський міськрайонний суд Сумської області суд підключено до охоронної сигналізації приватної охоронної організації «Безпека - Гарант Шостка».
 
Стан кадрового забезпечення
 
Протягом І півріччя 2016  року було вивчено стан організації кадрової роботи та кадрового діловодства у Краснопільському, Білопільському, Липоводолинському, Недригайлівському, Буринському та Великописарівському районних судах Сумської області.
У лютому-березні 2016 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями територіального управління покладених на них обов’язків і завдань за 2015 рік. Відповідно до результатів проведеної щорічної оцінки працівників територіального управління: 14 працівників отримали підсумкову оцінку «добра», один працівник отримав високу підсумкову оцінку.
У березні 2016 року на виконання наказу ДСА України «Про виконання підпункту 1 пункту 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд»» було передано інформацію до ДСА України для створення 147 суддівських досьє.    
 До 1 квітня 2016 року всіма державними службовцями територіального управління, керівниками апаратів місцевих судів Сумської області та їх заступниками було подано декларації про доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік.
         Станом на 01 липня 2016 року  організовано роботу по залученню суддів та працівників місцевих загальних судів до проходження підготовки в Національній школі суддів України та її Харківському регіональному відділенні (41 суддя та 30 працівників апарату місцевих загальних судів Сумської області).
Шістнадцять суддів прийняли участь у підготовці суддів, обраних на посаду судді безстроково, чотирнадцять суддів, яких призначено на посаду судді вперше, сім суддів, яких обрано на адміністративну посаду у суді,  та чотири судді пройшли періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації.
         Постійно надається методично-консультативна допомога керівникам апаратів та консультантам з кадрової роботи місцевих судів Сумської області по вирішенню кадрових питань, які виникають у процесі роботи.
         З метою здійснення контролю за впровадженням інформаційно-аналітичної системи «Кадри-WEB» ТУ ДСА України в Сумській області постійно здійснюються заходи щодо прискорення наповнення та ведення місцевими судами Сумської області вказаної Системи.
 
Взаємодія з засобами масової інформації
 
На виконання наказу ДСА України  № 103 від 17 червня 2011 року  «Про   організаційне   забезпечення   функціонування   офіційного    веб-порталу cудової влади України» територіальним управлінням забезпечується постійне розміщення оновленої інформації на власному веб-сайті ТУ ДСА та на веб-сайтах місцевих загальних судів області у складі веб-порталу “Судова влада України” у мережі Інтернет.
          Протягом звітного періоду на веб-сайті «Судова влада України»територіальним управлінням розміщено 30 інформаційних повідомлень та місцевими загальними  судами -  1733 інформаційних повідомлень.
Місцевим загальним судам області наголошено на необхідності систематичного розміщення інформації на своїй веб-сторінці.
Здійснюється співпраця з місцевими друкованими виданнями шляхом підготування та розміщення в районній пресі публікацій суддями та працівниками апаратів судів з питань роз’яснення населенню чинного законодавства та висвітлення діяльності судів.
Також судами проводиться роз’яснювальна робота (проведення лекцій на правову тематику) серед молоді різних навчальних закладів.
В кожному суді на відповідального працівника покладено обов’язки прес-секретаря, в усіх судах визначено суддю-спікера та складено медіа-карту.
 
Стан дотримання виконавської дисципліни
 
На протязі першого півріччя 2016 року територіальним управлінням опрацьовано  3029 вхідних та 1338 вихіднихдокументів, всі доручення Голови ДСА,  завдання  Державної судової адміністрації України виконуються своєчасно. Рішення колегії ДСА України також виконуються вчасно та в повному обсязі, у встановлені строки матеріали по виконанню рішень надсилаються до структурних підрозділів ДСА України відповідно до їх компетенції.
Протягом першого півріччя 2016 року порушення строків виконання документів, поставлених на контроль, не було.
 
Інше
Обліково-статистична робота
 
Звіти про стан здійснення правосуддя місцевими загальними судами за  2015 рік та 1 півріччя 2016 року сформовані та направлені до ДСА України своєчасно.
На протязі звітного періоду направлялись відповіді на запити органів прокуратури, інших органів державної влади щодо надання певної статистичної інформації.
         Працівникам місцевих загальних судів надавалась консультативна допомога в телефонному режимі з питань, які стосуються складання  форм звітності, заповнення карток на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу та з інших питань обліково-статистичної роботи.
         При вивченні організації діяльності місцевих судів питанням ведення обліково-статистичної роботи приділяється значна увага.
 
Робота зі зверненнями громадян та виконання запитів відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»
        
       Робота зі зверненнями громадян в ТУ ДСА ведеться відповідно до вимог законодавства. Фактів порушення строку надання відповіді на звернення не встановлено. За перше півріччя 2016 року  надійшло  3 скарги. Начальником управління  здійснюється контроль за належним виконанням розгляду звернень громадян.
        У роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечується кваліфікований, неупереджений, об'єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв'язання.
        На протязі 1 півріччя 2016 р. до управління надійшло 12 запитів на інформацію. Відповіді на них надані у встановлений законодавством термін.
        При вивченні організації роботи в місцевих судах області обговорюються питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян, з запитами на публічну інформацію, звертається увага на прийняття та реєстрацію документів, що подаються до відповідного суду щоденно протягом робочого дня.
 
8.1.         Претензійно-позовна та договірна робота
 
При веденні претензійно-позовної роботи виконуються всі вимоги нормативно-правових актів, якими регулюється порядок ведення правової роботи, забезпечується максимальне представництво ДСА в судах за позовами фізичних та юридичних осіб, а також Державної судової адміністрації.
           В ТУ ДСА України в Сумській області  ведення претензійно-позовної роботи, договірної роботи, секретаря комітету з конкурсних торгів,  покладено на головних спеціалістів з забезпечення договірної та позовної роботи.  
           Впродовж 6 місяців  2016 року спеціалістами територіального управління вивчено та опрацьовано з урахуванням справ 2011-2015 року процесуально – судові документи по 55 справах, де стороною є Державна судова адміністрація України та/або територіальне управління Державної судової адміністрації України в Сумській області.
          Впродовж звітного періоду  було підготовлено та подано ряд процесуальних документів,  спрямованих на забезпечення представництва інтересів територіального управління (апеляційні  та касаційні скарги, заперечення, додаткові пояснення по справі, різного роду заяви та клопотання).
          Вважаємо за доцільне проводити навчальні семінари і інші заходи з метою обміну досвідом щодо ведення претензійно-позовної роботи між спеціалістами інших областей, що сприятиме  ефективності роботи юридичної служби територіальних управлінь.
          Також є необхідність в оновленні Державною судовою адміністрацією України письмових методичних рекомендацій по складанню основних документів, що подаються до суду (заперечень, позовів тощо), які б мали  єдину позицію по типовим справам.
         Протягом півріччя 2016 року територіальним управлінням було укладено та пролонговано  239 договорів для задоволення потреб загальних місцевих судів Сумської області на загальну суму 18 166 486,23 грн. за винятком тих, що були оплачені згідно рахунків. Для задоволення потреб територіального управління було укладено 15 договорів на загальну суму 225 097,89 грн.
          Договори та акти виконаних робіт на виконання робіт та послуг у місцевих судах погоджуються в обов'язковому порядку з головами судів та керівниками апарату судів.   
 
          Висновок
 
           Територіальне управління Державної судової адміністрації в Сумській області забезпечує діяльність 20 місцевих загальних судів Сумської області загальною штатною численністю 705 осіб (з них 133 – судді).
          Організаційне забезпечення  діяльності  судів покладається на 16 державних службовців  територіального управління.
Протягом 1 півріччя 2016 року територіальним управлінням забезпечено належне виконання всіх завдань, передбачених  Законом України «Про судоустрій і статус суддів», Положенням про територіальне управління ДСА України в Сумській області; в визначені терміни виконувались контрольні завдання та накази ДСА України.
   
 
 
Начальник управління                                                                 В.О.Кібець