flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Робота зі зверненнями громадян у місцевих судах Сумської області у першому півріччі 2013 року

 
           Аналіз
                   стану організації роботи зі зверненнями громадян
           у місцевих судах Сумської області за результатами роботи
                                   у  першому півріччі 2013 року
 
 
 Основним напрямком в роботі зі зверненнями громадян  є своєчасне реагування на проблемні питання, порушені в зверненнях, виявлення причин, щодо породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань та вжиття заходів щодо упередження скарг на діяльність суду.
З цією метою та на виконання плану роботи ДСА України в Сумській області проведено аналітичне дослідження роботи загальних місцевих судів щодо стану розгляду звернень громадян за 1 півріччя 2013 року.
 
В судах області  організація роботи зі зверненнями громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ”, Указу Президента України „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” від 07.02.2008 №109/2008.
Прийом громадян в судах здійснюється у визначені дні та години відповідно до графіка, який розміщено на довідковому стенді кожного суду та на веб-сайті «Судова влада України».
В кожному суді наказом голови суду призначено відповідальну особу за роботою зі зверненнями громадян. Звернення реєструються згідно з Інструкцією в журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг громадян або обліковуються на реєстраційно-контрольних картках. Ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.
Проведений аналіз свідчить про зменшення надходження звернень громадян. Так, у звітному періоді на розгляд судів надійшло 70 звернень( з них 4 повторних), що на 19 звернень менше ніж за 1 півріччя 2012 року. Заяв було прийнято 39( з них 2 обгрунтовані), скарг-29( з них-8 обгрунтованих), 2 пропозиції. Переважна кількість звернень ( 86% від загальної кількості) визнана необгрунтованами.
           Найбільша кількість звернень надійшла :
-         до Зарічного районного суду м.Суми – 18 (8 скарг, 9 заяв, 1 пропозиція);
-         до Ковпаківського районного суду м. Суми – 11 (3 скарги, 8 заяв);
-          до Охтирського  міськрайонного суду– 6 (2 скарги , 4 заяви);
-         до Кролевецького районного суду – 6 ( 2 скарги, 4 заяви).
У першому півріччі 2013 року звернення не надходили до Путивльського, Середино-Будського, Ямпільського районних та Роменського міськрайонного судів.
Серед загального обсягу звернень переважають скарги громадян на дії суддів (14), несвоєчасний розгляд справи (5), на дії працівників суду (3), інше (44).
 Кількість звернень громадян, які надійшли до судів області у 1 півріччі 2013 року у порівнянні з 1 півріччям 2012 року, відображені у діаграмі.
Скарги на дії працівників суду надходили до:
-         Шосткинського міськрайонного суду ( 2) були визнані необґрунтованими;
-         Тростянецького районного суду (1) була визнана обґрунтованою.
         
          Слід відзначити, що у першому півріччі 2013 року кількість повторних звернень, що надходили  до судів зменшилась і склала 4 звернення, тоді, як за аналогічний звітний період вона складала 7 звернень.
          Протягом півріччя повторні звернення надходили до Кролевецького районного суду(3) та  Лебединського районного суду (1).
          Профілактика надходження обґрунтованих скарг все ж ведеться: на оперативних нарадах в судах питання стану роботи зі зверненнями громадян постійно обговорюється, проводиться профілактична робота  по недопущенню випадків, які викликають справедливе невдоволення громадян, аналіз скарг, які надходять  та виправлення виявлених помилок, швидке та якісне застосування норм законодавства в практичній роботі.
            Протягом першого півріччя проведені перевірки з питань організації роботи зі зверненнями громадян у Білопільському, Кролевецькому, Тростянецькому, Ямпільському, Середино-Будському районних  судах.
  Проаналізувавши роботу місцевих загальних судів Сумської області зі зверненнями громадян у першому півріччі 2013 року та, порівнявши з роботу судів у цьому напрямку в першому півріччі 2012 року, висновки можна зробити такі:
          - вимоги законодавства, що регулюють роботу зі зверненнями громадян суди дотримуються, строків розгляду звернень громадян загальними судами Сумської області порушено не було;
          - порівняно з аналогічним періодом минулого року, в першому півріччі 2012 року кількість звернень, які надійшли до загальних місцевих судів області зменшилась на 21,4%;
          - як позитив у роботі судів слід відмітити зменшення кількості повторних та  обґрунтованих звернень;
         - стан виконавської дисципліни у судах покращився: інформація щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян до територіального управління подається вчасно, з урахуванням основних рекомендації;
          - більшістю судів постійно ведеться профілактика виникнення таких негативних явищ, як надходження повторних звернень, або звернень, які при розгляді визнані обґрунтованими, аналіз звернень, що надходять.
 
            Враховуючи вищевикладене, рекомендації для місцевих загальних судів по організації роботи зі зверненнями громадян будуть такими:
 
1) Ознайомитись з даним аналізом та прийняти до уваги рекомендації, провести  заходи щодо усунення недоліків.
2) Головам судів належним чином організовувати роботу зі зверненнями  громадян та ведення особистого прийому, про хід та наслідки останнього зазначати у аналізах стану роботи зі зверненнями громадян.
3)  Здійснювати постійний контроль стану діловодства по розгляду звернень громадян: за веденням журналів, карток, проваджень, системою реєстрації, строками розгляду зверненьа також за вчасним, до 5 числа місяця наступного за звітним кварталом, надсиланням звіту  та аналізу по зверненням громадян до ТУ ДСА.
4) Розгляду повторних звернень та звернень, що визнані обґрунтованими приділяти особливу увагу, виявляти та досліджувати причини надходження таких. В аналізах стану організації роботи по зверненнях громадян, які направляються до територіального управління ДСА висвітлювати кожний такий випадок й конкретні заходи по їх усуненню та щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
 
            
 Начальник  територіального
 управління Державної судової  
 адміністрації України в
 Сумській області                                                                  В.О. Кібець