Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-02-17-015610-b Закупівля на prozorro.gov.ua
Предмет закупівлі: ДК 021:2015 – 72250000-2 Послуги, пов'язані із системами та підтримкою (послуги з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду для місцевих загальних судів Сумської області)
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені у відповідності до «Положення про автоматизовану систему документообігу суду» затвердженого Рішенням Ради суддів України 26.11.2010 № 30 (зі змінами)
Обґрунтування розміру бюджетного призначення Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунків до кошторису на 2022 рік
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі лист ДП «ІСС» (додаток до заявки № 2)
статті витрат згідно з KEKB 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» , фінансовий план.
специфікація по предмету закупівлі - послуги з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду для місцевих загальних судів Сумської області
вимоги, кваліфікації учасників та спосіб їx документального підтвердженн
обґрунтування проведення переговорної процедури закупівлі (у разі проведення переговорної процедури тощо) Згідно частини першої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, що визначені частиною 2 статті 40 Закону, а саме: у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, та існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Відповідно до ст. 15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у судах загальної юрисдикції функціонує Єдина судова інформаційна (автоматизована) система. На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», положень Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (із змінами та доповненнями, внесеними рішеннями Ради суддів України) затверджено Положення про автоматизовану систему документообігу (далі – Положення). Відповідно до Положення (із змінами та доповненнями) автоматизована система документообігу суду - сукупність комп'ютерних програм і відповідних програмно-апаратних комплексів, що входять до складу Єдиної судової інформаційної системи, та забезпечують виконання завдань, визначених цим Положенням, в тому числі таких як: - функціонування документообігу суду та органів системи правосуддя; - обмін інформацією між ними та з іншими органами державної влади; - обмін з єдиною централізованою базою даних судової влади; - оприлюднення інформації за допомогою офіційного веб-порталу судової влади України; - захист інформації від несанкціонованого доступу, тощо. Наказом Голови ДСА України від 07 листопада 2019 року № 1096 затверджено Концепцію побудови Єдиної судової інформаційної-телекомунікаційної системи, якою визначена структура, організація та принципи побудови ЄСІТС з використанням сучасних програмного технічних засобів. Згідно пункту 1 вказаного Наказу адміністратором ЄСІТС визначено Державне підприємство «Інформаційні судові системи». Для функціонування автоматизованої системи документообігу в судах загальної юрисдикції Державним підприємством «Інформаційні судові системи» впроваджено заходи щодо забезпечення можливості використання автоматизованої системи документообігу суду у місцевих та апеляційних судах, а саме: розроблена комп’ютерна програма «Д-3» (свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 44023, видане 29.05.2012 Державною службою інтелектуальної власності України). Відповідно до Положення адміністратор АСДС - державне підприємство "Інформаційні судові системи", віднесене до сфери управління Державної судової адміністрації України. Підприємство є адміністратором Єдиної судової інформаційної системи (далі - ЄСІС) та Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі ЄСІТС) і вживає заходів, пов'язаних із технічним та організаційно-технологічним забезпеченням функціонування АСДС та інших підсистем, у тому числі в якості системного інтегратора. Для функціонування АСДС та інших підсистем адміністратор здійснює: - технічний супровід та підтримку працездатності АСДС та інших підсистем в цілому, згідно з вимогами цього Положення; - створення, вдосконалення та супроводження АСДС та інших підсистем; адміністрування централізованих ресурсів судів та органів системи правосуддя, надання до них доступу; - забезпечення зберігання та захисту даних централізованих ресурсів, у тому числі шляхом визначення концепції захисту від несанкціонованого доступу та засобів і методів забезпечення цілісності їх баз даних; - координацію і супроводження створення комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи в органах, що використовують АСДС та інші підсистеми, як складову інформаційно-телекомунікаційної системи; - затвердження єдиної політики безпеки використання АСДС, обов'язкових до застосування цими органами; підтримку сервісу обміну обліково-статистичними та реєстраційно-контрольними картками, електронними документами суду, органу системи правосуддя з ЦБД у відповідності до протоколів обміну, затверджених адміністратором; - виконання цих та інших функцій, передбачених Положенням та взятими на себе договірними зобов'язаннями. Відповідно до Положення «Технічний супровід та підтримка працездатності АСДС, модуля автоматизованого розподілу та інших підсистем, здійснюються адміністратором на підставі договорів…». З метою забезпечення безперервного функціонування автоматизованої системи документообігу суду адміністратор щорічно обирається із застосуванням чинного законодавства в галузі публічних закупівель. Застосування переговорної процедури зумовлено тим, що можлива зміна адміністратора системи документообігу суду після застосування процедури відкритих торгів унеможливить супроводження комп’ютерної програми «Д 3», що у свою чергу призведе до призупинення автоматичної відправки рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, збільшення навантаження на співробітників суду для ведення інформаційно-довідкової роботи у суді, виникнення необхідності в конвертації даних, що накопичувалися в автоматизованій системі протягом використання програми документообігу, розробником якої виступає Підприємство, ускладнення роботи з центральною базою даних, яка містить всі документи, що створюються у судовій системі. Також використання іншого програмного продукту може привести до зупинки обміну даними між судами загальної юрисдикції та органами досудового слідства та ускладнення інформування сторін судового процесу за допомогою «Електронного суду», що у свою чергу на певний період (до створення відповідних умов) може привести до повної зупинки функціонування документообігу суду. Також, виконання даних робіт іншим виконавцем в умовах певного дефіциту часу, оскільки система вже впроваджена в діяльність і перерви в її обслуговувані є неприпустимими, ймовірніше за все, буде потребувати залучення додаткового персоналу, що призведе до збільшення вартості робіт. Таким чином, існують всі об’єктивні фактори, що свідчать про неможливість виконання зазначених послуг іншим учасником, крім Державного підприємства «Інформаційні судові системи», та про наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі при проведенні Територіальними управліннями Державної судової адміністрації України в Сумській області закупівлі послуг з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду для місцевих загальних судів Сумської області відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, та необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Крім цього, наявний Висновок комплексного експертного дослідження Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Національної академії правових наук України від 25 січня 2022 року № 598 – щодо обґрунтування для обрання переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин; існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Враховуючи вище викладене Замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі ДК 021:2015 – 72250000-2 Послуги, пов'язані із системами та підтримкою(послуги з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду для місцевих загальних судів Сумської області) за наявності підстав, що визначені в пункті 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, та існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності, внаслідок чого послуги можуть бути надані виключно певним суб'єктом господарювання. Нормативні, експертні та технічні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: 1. Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затверджене Рішенням Ради суддів України 26.11.2010 року № 30; 2. Наказ Голови ДСА України від 07.11.2019 року № 1096 «Про забезпечення створення і функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи»; 3. Висновок комплексного експертного дослідження Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Національної академії правових наук України від 25 січня 2022 року № 598; 4. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 44023, видане 29.05.2012 Державною службою інтелектуальної власності України.
Щодо запровадження нової методики розрахунку вартості послуг
Державне підприємство «Інформаційні судові системи» (далі – Підприємство) запроваджує, починаючи з 2022 бюджетного року, нову методику визначення вартості послуг централізованого адміністрування та підтримки програмного забезпечення для споживачів Підприємства.
Запровадження нової методики має на меті:
- уніфікацію та забезпечення прозорості процесу ціноутворення;
- забезпечення справедливого розподілу загальної вартості послуг між споживачами залежно від їх розміру;
- перехід від практики застосування базової величини - вартості однієї модельної справи до застосування абонентської плати на підставі фіксованого тарифу;
- врахування фактичних показників завантаженості судів у попередньому періоді;
- подолання наявних диспропорцій, пов’язаних з некоректним визначенням змінної величини – планової кількості модельних справ, – що призвело до значного викривлення вартості послуг для окремих споживачів у попередні роки.
За новою методикою споживачі послуг Підприємства поділяються на 12 тарифних груп, у залежності від розміру частки споживача у загальній фактичній кількості модельних справ, що надійшли за період (за даними попереднього бюджетного періоду). Вартість послуг (тариф) встановлюється однаковою всередині кожної тарифної групи, окремо для кожного виду послуг, та фіксується на весь бюджетний рік. Загальна вартість послуг відповідає сумі бюджетного запиту (поточні видатки) на відповідний рік та доводиться до споживачів завчасно, для врахування під час бюджетування.
У зв’язку з неможливістю одномоментного приведення вартості послуг до нових розрахункових величин, а також з метою недопущення надмірного зростання навантаження на споживачів у частині фінансування видатків на оплату послуг Підприємства без можливості відповідного коригування затверджених бюджетних призначень, перехід до нової методики визначення вартості відбуватиметься поетапно.
На першому етапі (2022 рік) підхід до ціноутворення залишиться індивідуальним для кожного споживача та з урахуванням наступного:
Розрахункова вартість за новою методикою |
Зміна вартості для споживача на 2022 р. |
Розрахункова вартість перевищує фактичну вартість 2021 р.* на величину понад 21,6%** |
Збільшення вартості (тарифу) на 21,6% у порівнянні з 2021 р. |
Розрахункова вартість перевищує фактичну вартість 2021 р. на величину від 14,4% до 21,6% |
Збільшення вартості (тарифу) на 14,4% у порівнянні з 2021 р. |
Розрахункова вартість перевищує фактичну вартість 2021 р. на величину від 0 до 14,4% |
Збільшення вартості (тарифу) на 7,2% у порівнянні з 2021 р. |
Розрахункова вартість є меншою за фактичну вартість 2021 р. на величину до 7,2% |
Збільшення вартості (тарифу) на 3,6% у порівнянні з 2021 р. |
Розрахункова вартість є меншою за фактичну вартість 2021 р. на величину від 7,2% до 14,4% |
Вартість (тариф) залишається незмінною (на рівні 2021 р.) |
Розрахункова вартість є меншою за фактичну вартість 2021 р. на величину понад 14,4% |
Зменшення вартості (тарифу) на 3,6% у порівнянні з 2021 р. |
* Окремо для кожного виду послуг
** Ранжування пропорційно до прогнозного значення індексу споживчих цін на 2022 рік (107,2%)
На другому етапі (2023 рік) відбудеться додаткове коригування перерозподілу вартості з одночасним переглядом розміру бюджетних запитів.