Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі
Особливі вимоги до предмету закупівлі.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон)», а саме: відсутності конкуренції з технічних причин, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, пропоную, закупівлю : за кодом CPV за ДК 021:2015: 65310000-9 — Розподіл електричної енергії (послуги з розподілу електричної енергії та супутні послуги(послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії) за рахунок коштів Державного бюджету України, провести шляхом застосування переговорної процедури закупівлі.
Обгрунтування застосування процедури закупівлі
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII розподіл електричної енергії – це діяльність із транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії. Послуги з розподілу електричної енергії надають оператори систем розподілу (суб’єкти природних монополій) за тарифами, які встановлюються НКРЕКП. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об’єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів, які живляться від мереж ліцензіата. Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», оператор системи зобов’язаний укласти договори про надання послуг з розподілу електричної енергії з усіма споживачами, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності відповідного оператора системи. АТ «Сумиобленерго» займає монопольне становище на ринку розподілу електричної енергії оскільки значиться у Зведеному переліку природних монополій, який оприлюднено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (www.amc.gov.ua). У зв`язку з тим, що електроустановки ТУ ДСА України в Сумській області приєднані до електричних мереж, що належать оператору системи розподілу АТ «Сумиобленерго», послуги з розподілу електричної енергії можуть бути надані виключно
АТ «Сумиобленерго», якому видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та послуг з забезпечення перетікань реактивної електроенергії. Ліцензія видана на підставі Постанови НКРЕКП від 16.11.2018 №1445.
Супутні послуги(послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії) (Код ДК 021:2015:65310000-9 Розподіл електричної енергії). Серед електроустановок Замовника наявні електроустановки електромагнітно незбалансовані, даною електроустановкою (як комплекс взаємопов’язаних устаткування) здійснюється споживання реактивної електроенергії із електричної мережі або, навпаки, генерує реактивну електроенергію, тобто спричиняє зустрічні перетікання реактивної електроенергії в електричну мережу, до якої приєднані електроустановки. І у випадку споживання, і у випадку генерації реактивної електроенергії електроустановкою відбувається перетікання реактивної електричної енергії на межі балансової належності електричних мереж. Якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому стандарту. Якість електричної енергії забезпечується ОСР під час надання послуги з розподілу електричної енергії.
Перетікання реактивної електричної енергії викликає погіршення якості напруги та збільшення втрат активної електроенергії, а також впливає на стійкість вузлів навантаження і зменшує пропускну здатність електричних мереж. Електроустановки замовника спричиняють значні перетікання реактивної електроенергії. Саме такі перетікання ведуть до додаткових технологічних втрат активної електричної енергії, негативно впливають на показники її якості, зумовлюючу/ необхідність відповідної компенсації.
Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» компенсація перетікань реактивної електричної енергії - комплекс технологічних заходів, які виконуються споживачем та спрямовані на забезпечення електромагнітної збалансованості його електроустановок; перетікання реактивної електричної енергії - складова фізичних процесів передачі, розподілу та споживання активної електричної енергії, яка спричиняє додаткові технологічні втрати активної електричної енергії, створює додаткове завантаження обладнання електричної мережі та впливає на показники якості активної електричної енергії (рівні напруг); плата за перетікання реактивної електричної енергії - плата за послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії до електроустановок споживачів, що експлуатують електромагнітно незбалансовані установки з неефективним співвідношенням активної і реактивної потужності, які оператор системи розподілу/оператор системи передачі змушений надавати споживачам на території здійснення своєї ліцензованої діяльності. АТ "Сумиобленерго" відповідно до Методики обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії, затвердженої наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 06.02.2018 № 87 для розрахунку плати за перетікання реактивної енергії між оператором системи розподілу та її споживачами у відповідному місяці року застосовує середньозважену фактичну ціну електричної енергії, що склалася на ринку "на добу наперед" за перші 20 днів попереднього розрахункового періоду.
Враховуючи вищевикладене, АТ «Сумиобленерго», як розподільник на території Сумської області, є єдиним суб’єктом, хто може надати послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії.
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: 1. Закон України «ЗУ Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року N 222-VIII ; 2. Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII; 3. Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312; 4. Закон України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-ІІІ; 5. Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р; 6. Постанова НКРЕКП від 16.11.2018 р. № 1445 (зі змінами, затвердженими Постановою НКЕРКП від 12.08.2020 № 1535); 7. Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2021р. Пропозиція АТ «Сумиобленерго» від 03.02.2022 № 52/1845 8. Постанова НКРЕКП 17.12.2021 № 2607 9. Методика обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії, затвердженої наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 06.02.2018 № 87
325 257 грн з ПДВ. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом отриманої / наданої послуги з розподілу електричної енергії (річного та місячного) за календарний рік (бюджетний період). Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився на підставі ціни (тарифу) на послугу з розподілу електричної енергії. Ціни (тарифи) отримані згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті оператора системи розподілу (далі — ОСР) та регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП, Регулятор)) зазначеної вище.
При визначенні розміру бюджетного призначення було враховано реальну потребу(обсяг) замовника у закупівлі послуги для забезпечення здійснення правосуддя місцевими загальними судами Сумської області та ТУ ДСА України в Сумській області з урахуванням обсягу електричної енергії, яку необхідно розподілити.