flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненням громадян у місцевих судах Сумської області за 1 півріччя 2011 року

 

 
Аналіз

стану організації роботи зі зверненнями громадян

у місцевих судах Сумської області

за 1 півріччя 2011 року

 
             Основним напрямком в роботі зі зверненнями громадян є своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань та вжиття заходів щодо упередження скарг на діяльність суду.
            З цією метою та на виконання плану роботи ТУ ДСА України в Сумській області  проведено аналітичне дослідження роботи загальних місцевих судів щодо стану розгляду звернень громадян за 1 півріччя 2011 року.   

             В судах області організація роботи зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі – Інструкції), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348 ( зі змінами від 17.10.1997, 24.09.2008, 19.01.2011).

          Прийом громадян в судах  здійснюється у визначені дні та години відповідно до графіка, який розміщено на довідковому стенді кожного суду та на веб-сайті «Судова влада України».

              В кожному суді наказом голови суду призначено відповідальну особу за роботу зі зверненнями громадян. Звернення реєструються згідно з Інструкцією - в журналі вхідної кореспонденції, в окремому журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян або обліковуються на реєстраційно-контрольних картках. Ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.
 

Проведений аналіз свідчить про збільшення надходження звернень громадян. Так, у звітному періоді на розгляд судів надійшло 167 звернень (з них 12 – повторні), що на 17 звернень більше, ніж за 1 півріччя 2010 року. Заяв було прийнято 81 (з них 7 – обґрунтованих), скарг – 86 (з них 15 – обґрунтованих). Переважна більшість звернень (87% від загальної кількості) визнана необґрунтованими.

 Із загальної кількості у термін до 15 днів розглянуто 162 звернення, до 30 днів – 3 звернення, до 45 днів – 1 звернення (1 звернення знаходиться у залишку).
Найбільша кількість звернень надійшла до Ковпаківського районного суду м.Суми (48 звернень), Охтирського міськрайонного суду (23 звернення), Кролевецького районного суду (17 звернень), Зарічного районного суду м.Суми (15 звернення), Шосткинського міськрайсуду (10 звернень).
              Серед загального обсягу звернень переважають скарги громадян на несвоєчасний розгляд справ (32), на дії суддів (25), на несвоєчасну видачу судових рішень (6), на несвоєчасне направлення до апеляційної (касаційної) інстанції (7), на невидачу копій судових рішень (6).
             Кількість звернень громадян, які надійшли до судів області у 1 півріччі 2011 р. у порівнянні з 1 півріччям 2010 року, відображені в діаграмі.
 
 
 
             Позитивним показником є відсутність в деяких судах скарг на дії суддів і працівників апарату суду, до таких належать: Білопільський, Буринський, Краснопільський, Недригайлівський, Середино-Будський, Тростянецький, Путивльський районні суди, Роменський міськрайонний суд. Заяви та скарги, які надійшли з цього приводу до Великописарівського, Зарічного, Кролевецького, Лебединського, Сумського районних судів, Глухівського, Конотопського, Охтирського, Шосткинського міськрайонних судів, були визнані необґрунтованими.                             
             Протягом 1 півріччя 2011  року проведені перевірки з питань організації роботи зі зверненнями громадян у Ковпаківському районному суді   м. Суми, Ямпільському районному суді, здійснено контрольну перевірку за вищевказаними напрямками у Зарічному районному суді м.Суми.  
 
          В рамках проведеної роботи надані пропозиції та рекомендації щодо налагодження роботи по  розгляду звернень громадян.
 
            Нагадуємо, що робота зі зверненнями громадян повинна знаходитись на постійному контролі керівництва суду, а наслідки розгляду звернень повинні систематично обговорюватись на оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду.
             На підставі викладеного, головам судів та керівникам апарату судів пропонуємо:
       1. Розглянути даний аналіз на оперативній нараді.
       2. Належним чином організувати та контролювати роботу зі зверненнями громадян.
   3.По кожному обґрунтованому зверненню  прийняти заходи щодо недопущення подібних порушень у подальшій роботі суду.
 
 
 

 
 
В.о.начальника  управління                                                                                    В.О.Кібець