flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану здійснення правосуддя місцевими загальними судами Сумської області за перше півріччя 2018 р.

   А Н А Л І З

стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України

в Сумській області та місцевих загальних судах Сумської області  за 1 півріччя 2018 року

 

Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України та на виконання плану роботи територіального управління Державної судової адміністрації України  в Сумській області (далі – управління), сектором організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики (далі – сектор) проаналізовано стан обліково-статистичної роботи в управлінні та в місцевих загальних судах області за  1 півріччя 2018 року.

За джерела отримання інформації при проведенні  даного аналізу було взято: плани роботи управління та місцевих загальних судів області, матеріали за результатами їх виконання (довідки, узагальнення), звітність судів та управління, аналізи стану обліково-статистичної роботи місцевих загальних судів,  нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку та реєстрації судових справ, а також Методичні рекомендації щодо проведення аналізу обліково-статистичної роботи територіальними управліннями Державної судової адміністрації та загальними судами.

Ведення обліково-статистичної роботи в судах, складання звітів та заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу (провадження) здійснюється відповідно до вимог:

- Інструкції з діловодства  у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року № 173 (зі змінами);

- Інструкції щодо заповнення і подання форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами справ і матеріалів, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.06.2006 р. № 55 зі змінами і доповненнями ;

- Інструкції щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 17.02.2005 року № 21;

- Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013 року № 169;

- Інструкції щодо заповнення й подання форми звітності №1-л «Звіт судів про стан розгляду справ про злочини щодо легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування терроризму», затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2017 року № 1076;

- наказу ДСА України № 311 від 09.03.2017 року «Про затвердження форм звітів щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами» зі змінами та доповненнями;

- наказу ДСА України №153 від 14.11.2012 року «Про затвердження форм звітності про стан судимості та склад засуджених»;

 - наказу ДСА України № 158 від 20.11.2012 року «Про затвердження форм звітності щодо здійснення місцевими та апеляційними судами кримінального провадження» зі змінами та доповненнями;

 - наказу ДСА України № 172 від 21.12.2012 року «Про затвердження форми звітності №10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» зі змінами та доповненнями;

- наказу ДСА України № 964 від 10.10.2017 року «Про затвердження форми звітності №1-АМ «Звіт про затосування судами Закону України «Про амністію у 2016 році»»;

- наказу ДСА України № 325 від 23.06.2018 «Про затвердження річних форм звітів щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами»;

- Інструкції про порядок виконання міжнародних договорів з питань надання правової допомоги в цивільних справах щодо вручення документів, отримання доказів та визнання і виконання судових рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України, Державної судової адміністрації України від 27 червня 2008 року № 1092/5/54, із змінами і доповненнями, внесеними наказами Міністерства юстиції України, ДСА України;

- Кримінального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення,  Кодексу адміністративного судочинства України.

Суди  здійснюють свою діяльність на засадах верховенства права з дотриманням конституційних засад судочинства щодо захисту та забезпечення прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у, орієнтуючись на підвищення ефективності функціонування незалежного і неупередженого суду.

Основними завданнями обліково-статистичної роботи у суді є: здійснення повного та всебічного обліку та аналізу руху  справ та результатів їх розгляду,  формування та аналіз статистичної інформації, забезпечення об’єктивності, оперативності та цілісності інформації щодо діяльності суду.

Судова статистика  призначена для вироблення якісних статистичних даних з метою задоволення інформаційних потреб органів судової влади України на загальнодержавному та регіональному рівнях, а також на рівні суду.

Крім того, судова статистика служить для задоволення потреб зовнішніх користувачів у якісній статистичній інформації та інформування широкого кола громадськості через оприлюднення статистичних даних про стан здійснення правосуддя в суді.

Здебільшого судами використовуються такі основні механізми удосконалення роботи судової статистики та збирання й обробка статистичних даних:

- забезпечення побудови статистичного звіту в автоматичному режимі після введення відповідних показників із переліку відомостей про судові справи у повному обсязі і без помилок. Цей механізм передбачає можливість зберігання інформації з обґрунтуванням наявності помилок з об’єктивних причин у звіті для подальшого аналізу;

   - застосування режиму маршрутизації документів, який передбачає регламентацію дій щодо маршруту проходження документів, забезпечує своєчасне створення документів, а також контроль повного циклу їхньої обробки з одночасним наповненням показників;

- організоване надання працівнику, помічнику голови суду, повного доступу до відповідних центральних баз даних автоматизованої системи документообігу суду для подальшого узагальнення та аналізу  судової практики із застосуванням режиму генерації звітів користувача;

- систематизація перевірки звітів  для виявлення помилок та невілювання їх у подальшому;

- перевірка справ перед відправленням до суду апеляційної інстанції на предмет правильності заповнення статистичних карток у КП «ДСС»;

 - перехресна перевірка звітів.

Робота сектору здійснювалась відповідно до наказів, доручень Голови Державної судової адміністрації України, планів роботи територіального управління.

          Працівники судів, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів, забезпечені основними інструктивними матеріалами, мають практичний досвід роботи. Застосування нових інформаційних технологій у роботі суду стало дієвим засобом підвищення ефективності роботи, оскільки значно зменшився паперовий документообіг, знизилась можливість помилок та невчасного розгляду документів в судовому діловодстві.

         На забезпечення більш оперативного розгляду судових справ, уникнення затягування судового розгляду в зв’язку з неможливістю того чи іншого учасника процесу прибути безпосередньо до зали судового засідання,  проведення розгляду судом кримінальних справ без конвоювання з слідчого ізолятора до суду осіб, що перебувають під вартою, та покращення доступу до правосуддя в цілому, в судах запроваджено проведення судових засідань в режимі відеоконференції та інформаційно-телекомунікаційну технологію «Електронний суд», яка дозволяє здійснювати обмін процесуальними документами в електронному вигляді, електронний прийом та відправку документів, надсилання повісток у вигляді sms-повідомлень.

          Всього за 1 півріччя 2018 року надіслано 9856 повісток (54876 sms-повідомлень), проведено 1570 сеансів відеоконференцзв’язку.

          Крім того, за допомогою програми здійснюється автоматичне відправлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень.

         Територіальним правлінням здійснено  комплекс заходів  щодо організаційного забезпечення діяльності судів  з реалізації основних завдань обліково-статистичної роботи: забезпечення  достовірності, об’єктивності, оперативності, стабільності та цілісності  інформації про роботу судів. 

                     

Вивчення організації роботи суду

 

          Спеціалістами сектору в  1 півріччі 2018 року відповідно до плану роботи управління проведено вивчення стану організації обліково-статистичної роботи у Великописарівському районному суді Сумської області.

При вивченні стану організації роботи у суді приділялась увага  питанням  реєстрації справ і матеріалів,  ведення судової статистики,  планування роботи суду,  підвищення кваліфікації працівників суду,  складання та ведення номенклатурних справ,  організації та контролю за веденням архівної справи суду,  ведення аналітичної узагальнюючої роботи,  виконання судових рішень.

          В ході перевірок надавалась практична допомога за основними напрямками роботи судів.

          Результати перевірки обговорені на місці за участю голови суду, керівника апарату суду, суддів та працівників апарату суду. Довідка про результати перевірки надіслана в суд для вивчення та обговорення, а також для усунення виявлених недоліків у встановлений територіальним управлінням термін.

          Серед висновків та пропозицій територіального управління за результатами вивчення стану організації діяльності судів найчастіше зустрічаються рекомендації в частині посилення контролю за станом ведення обліково-статистичної роботи, первинного обліку справ та матеріалів.  Також рекомендується проводити додаткові тематичні навчання з працівниками апарату суду по вивченню Інструкції з діловодства, Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності, Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, Інструкції щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, тощо;  систематично перевіряти роботу секретарів судового засідання по дотриманню строків здачі справ до канцелярії, ведення журналів розгляду судових справ і матеріалів суддею та контрольних журналів судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді.

           

Кадрове забезпечення

 

 Згідно зі штатним розписом в секторі організаційного забезпечення діяльності судів та  судової статистики ТУ ДСА України в Сумській області працює три спеціаліста – завідувач сектору Максименко О.М., головний спеціаліст Шейна М.С. та провідний спеціаліст Шевченко М.М. Всі працівники мають вищу юридичну освіту та працюють на посаді відповідно з 2007 року, 2006 року та з 2013 року.

           В місцевих загальних судах області не всі працівники апаратів судів, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя,  мають вищу юридичну освіту – це, звичайно, є суттєвим недоліком. Однак, слід  зазначити, що ці працівники мають значний досвід роботи в судах, тривалий час працюють на різних посадах апарату суду.

 

Організація підвищення кваліфікації працівників

 

На виконання вимог Закону України «Про судоустрій та статус суддів» територіальним управлінням протягом 1 півріччя 2018 року вживалися заходи щодо належного організаційного забезпечення діяльності судів області та підвищення професійно-кваліфікаційного рівня працівників апаратів судів.  

         Протягом року спеціалістами сектору надавалась консультативна допомога з питань, які стосуються ведення обліково-статистичної роботи;  складання піврічних та річних форм звітності,  встановлення індексів для вірної реєстрації та обліку судових справ, заповненню обліково-статистичних карток та карток на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу та з інших питань, віднесених до компетенції сектору.

         07.05.2018 року головний спеціаліст сектору Шейна М.С. взяла участь у семінарі з питань судової реформи та актуальних змін до ЦПК України та КАС України, який відбувся в Головному територіальному управлінні юстиції у Сумській області.

12 квітня 2018 року завідувач сектору Максименко О.М. взяла  участь в роботі круглого столу «Перспективи застосування процедури медіації в судовому процесі».

26 червня 2018 року завідувач сектору Максименко О.М. взяла участь в роботі другого  загальнонаціонального форуму «Незалежні суди та вільні ЗМІ: розширення можливостей співпраці» (на регіональному рівні).

Протягом 1 півріччя 2018  року працівниками апарату судів з метою підвищення кваліфікації пройдено в учбовому центрі «ДП ІСС» в режимі он - лайн індивідуальні навчальні практикуми по роботі з КП «Д-3» на різні теми.

          По закінченню он - лайн навчання працівники суду отримали сертифікати про проходження відповідного практикума. 

З метою вдосконалення професійних навичок працівників територіального управління  начальником управління затверджено план виробничого навчання працівників  управління. На навчаннях обговорюються різноманітні питання  діяльності територіального управління.

У зв’язку із постійними змінами у законодавстві, а також з частими поновленнями  КП «Д-3», керівництвом судів систематично організовуються проведення різноманітних занять з працівниками апарату суду, які відповідальні за складання статистичної звітності.

Так, упродовж звітного періоду були проведені заняття з наступних тем: вивчення наказу ДСА України № 1087 від 07.12.2017 р. «Перелік судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання»; Конституції України; Закону України «Про державну службу»               № 889; Порядку направлення ухвал по справах, які розглядаються слідчими суддями у відповідності до вимог діючого КПК України; Закону України «Про запобігання корупції»; Порядку заповнення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру; Закону України «Про виконавче провадження»; Методичних рекомендацій щодо застосування правил поєднання справ засобами КП «Д-3», Положення про автоматизовану систему документообігу суду»; Законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації»; Нової версії « КП «Акорд» - зміни та нові функції програми»; Закону України «Про судовий збір»; Порядку направлення письмового запрошення присяжним, строків направлення, вимог до запрошення, документальне оформлення повідомлення присяжного про дату судового засідання телефоном; Засад використання автоматизованої системи документообігу суду в новій редакції; Заочного розгляду справи в цивільному процесі, порядку набрання заочним рішенням законної сили; інше.

Головними спеціалістами з ІТ та спеціалістами із судової статистики постійно проводяться заняття з працівниками суду у зв’язку з виходом нових версій КП «Д-3», а також наявними змінами та доповненнями програми новими функціоналами.

      

   Аналітична робота

 

          Протягом звітного періоду в судах проводилася робота по підвищенню рівня обліково-статистичної роботи.

     Упродовж   першого півріччя 2018 року керівниками апарату судів проведено перевірки  з питань дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства, а саме: ведення первинного обліку цивільних, кримінальних, адміністративних  справ та справ про адміністративні правопорушення; правильність заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні справи та вироки по яких набрали законної сили;  якість складання звітності, перевірка роботи суду щодо приймання й обліку апеляцій, апеляційних скарг, проведено перевірку роботи канцелярії суду по зверненню до виконання вироків по кримінальних справах та рішень по цивільних справах, а також постанов  у справах про адміністративні правопорушення.

     За результатами перевірок проведено оперативні наради з працівниками апарату суду, на яких обговорювалися проблемні питання та виявлені недоліки і, зокрема, причини та умови їх виникнення та усунення.

          Для покращення оперативності розгляду цивільних та кримінальних справ судами вживаються різні заходи: проводяться аналізи дотримання строків призначення, проведення попереднього розгляду та розгляду судових справ по суті; періодично аналізуються причини відкладення слухання цивільних та кримінальних справ (проваджень) та реагування на виявлені порушення.

          Головні спеціалісти з ІТ постійно надають працівникам суду практичну допомогу в користуванні програмою «Д-3» та її оновленнями.

          Багато уваги в судах приділяється аналітичній роботі - аналізується робота по складанню статистичних звітів, обговорюються проблеми та помилки, виявлені при формуванні та здачі звітів.

Вивчення і запровадження позитивного досвіду здійснюється постійно як керівництвом судів, так і безпосередньо суддями та працівниками апарату  судів.

Згідно плану роботи суду проводяться аналізи та узагальнення, щодо діяльності суду у здійсненні правосуддя. Узагальнення  проводяться щорічно або кожні півроку. Проводяться узагальнення судової практики щодо розгляду різних категорій справ.

Проведення аналітичних досліджень по конкретним проблемним питанням допомагає виробити певну практику вирішення цих питань, виявити негативні моменти та наслідки і внести конкретні пропозиції і рекомендації по поліпшенню стану організації роботи  в суді. За результатами узагальнень та аналізів, проводяться оперативні наради з суддями та працівниками апарату суду, де висвітлюються найбільш актуальні  та проблемні питання,  які спрямовані на надання практичної та методичної допомоги працівникам апарату суду, а саме працівникам  відповідальним за обліково – статистичну роботу суду.

          Для підвищення якості складання статистичних звітів на початку звітних періодів в більшості судів проводяться залікові заняття із працівниками суду, відповідальними за складання статистичних звітів зі знання нормативних документів.

Суддями перевіряється стан виконання вироків у розглянутих ними справах, складаються акти та приймаються заходи щодо своєчасного та повного виконання вироків суду.

Результати проведених перевірок обговорюються на нарадах з працівниками суду. Працівникам, які допускали помилки в своїй роботі, вказується на недопущення виявлених недоліків в майбутньому та на необхідність підвищувати рівень професійних знань та навичок.

          Систематично здійснюється аналіз розгляду звернень громадян, звертається увага на причини надходження обґрунтованих скарг, це питання виноситься на обговорення зборів суддів.

Проведено аналіз стану роботи архіву суду, дотримання строків передачі справ і документів до архіву.

 Двічі  на рік керівники апарату перевіряють стан та умови зберігання речових доказів, правильність ведення документів щодо їх приймання, передавання.

На виконання вимог постанови КМУ «Про порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень» від 25.05.2006 року № 740 (із змінами і доповненнями) до ЄДРСР надсилаються копії судових рішень в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису.

Організація діловодства в судах в основному знаходиться на належному рівні.

 В судах створені бібліотеки, розроблені правила користування бібліотекою суду. Відповідальними працівниками суду здійснюється систематизація законодавства та судової практики, облік та зберігання актів законодавства.

Номенклатури справ суду складаються з урахуванням   строків зберігання,  які передбачені Переліком типових документів, що створюються  під час діяльності  органів державної влади  та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 року № 578/5.

 Справи до архіву систематично передаються за затвердженим графіком. Передача  справ здійснюється за описами та окремо по категоріям справ.

Організація роботи зі зверненнями громадян в судах  здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», у веденні діловодства за зверненнями громадян працівники суду керуються   Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою Постановою КМУ від 14.04.1997  № 348 (зі змінами).

Територіальним управлінням  систематично вивчаються та аналізуються  плани роботи місцевих загальних судів  області.

          У всіх судах запланована перевірка роботи канцелярії суду з різних питань (заповнення документів первинного обліку, правильності ведення журналів, звернення рішень до виконання, формування судових справ тощо).

 Планується навчання працівників суду; темами занять є розгляд положень Інструкції з діловодства, норми законодавства, первинний облік справ, порядок передачі справ до архіву тощо.

Робота з організації обліково-статистичної роботи планується з урахуванням її стану в суді та якості поданих форм звітності. До плану включаються заходи по вивченню методичних рекомендацій та інструктивного матеріалу з питань обліково-статистичної роботи, звітів, а також надання практичної допомоги, проведення перевірок, тощо.

З працівниками апарату судів проводяться заняття згідно з окремо розробленими планами. На заняттях обговорюються різноманітні питання –вивчається процесуальне законодавство,  Інструкція  з діловодства,  Закони України, обговорюються показники роботи суду та інше.

Відповідно до планів в судах багато уваги приділяється аналітиці – проводяться аналітичні дослідження з наступних питань: стану якості відправлення та здійснення правосуддя з визначенням динаміки у порівнянні з попереднім звітним періодом; якості заповнення карток на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальні справи та вироки (постанови, ухвали) щодо яких набрали законної сили; помилок, допущених судом під час складання звітів; залишків судових справ, не розглянутих на початок звітного періоду та інше.

Також заплановано ведення роз’яснювальної роботи через ЗМІ  або на зустрічах з громадськістю.

На виконання рішення № 28 Ради суддів загальних судів від 02 квітня 2015 року на офіційному сайті судів  в рубриці  висвітлюються базові показники ефективності діяльності.

 Беручи до уваги, що одним з головних принципів організації судової влади є суддівське самоврядування, призначенням якого є вирішення питання внутрішньої діяльності судів у суді, відповідно до статті 126 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», протягом  1 півріччя 2018 року проводились збори та наради суддів, на яких всебічно розглядались питання покращення ефективності роботи, аналізу стану здійснення судочинства, наявної проблематики та щодо інших питань, що входять до компетенції зборів суддів.

 

 

Приймання територіальним управлінням звітів про стан здійснення правосуддя місцевими загальними судами області

 

Відповідно до затвердженого графіка місцевими загальними судами області за допомогою КП «Д-3» було вчасно сформовано річні звіти про стан здійснення правосуддя за 2017 рік за формами: №№ 1, 1-1, 1-МЗС, 1-Л, 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6, 7, 8.

За аналізований період (за 1 півріччя 2018 року) на основі обіково-статистичних карток на справи судами формуються та подаються (згідно встановленого графіку) до територіального управління в електронному вигляді звіти за формами:

- № 1-мзс «Звіт місцевих загальних судів про розгляд судових справ»;

- № 1-л «Звіт судів про стан розгляду справ про злочини щодо легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму»;

- № 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах».

Всі звіти надсилаються судами своєчасно, зведені звіти територіальним управлінням  також своєчасно направляються до ДСА України.

 

 Стан роботи з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу

 

 Робота з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу (провадження) ведеться у відповідності до вимог Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом ДСА України від 05.12.2013 №169.

Обов’язок по заповненню карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу (провадження) покладено на секретарів канцелярії з  кримінальних справ.

Картка формується одразу ж після винесення судового рішення тільки стосовно осіб, щодо яких до суду на розгляд надійшли обвинувальні акти, клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності, про застосування примусових заходів медичного характеру або про застосування до неповнолітнього обвинуваченого примусових заходів виховного характеру, чи стосовно яких розпочате кримінальне провадження у формі приватного обвинувачення, а у разі направлення матеріалів кримінального провадження за підсудністю, картка на особу не заповнюється.

На кожну особу, стосовно якої розглядалися матеріали кримінального провадження, формується окрема картка.

Картки заповнюються в повному обсязі, всі пункти відповідають дійсності.

Після набрання судовим рішенням законної сили картка на особу підписується: в електронному вигляді шляхом накладення ЕЦП , в друкованому вигляді – поставленням підпису спеціаліста і головуючого судді по справі.

На виконання вимог п. 4.2 вищевказаної Інструкції суд щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним, надсилає інформацію про кількість сформованих карток (із зазначенням кількості карток, матеріали кримінальних проваджень яких надіслані до апеляційних судів) з накопичувальним підсумком за відповідний звітний період спеціалістам із судової статистики територіального управління ДСА.

 

 

       Впровадження комп’ютерного забезпечення, програмно – технічних засобів обробки та формування звітів в  судах

 

Відповідно до вимог діючого законодавства у суді функціонує автоматизована система документообігу суду. Кожному працівнику апарату суду відповідно до його функціональних обов’язків було надано право доступу до автоматизованої системи документообігу.

Автоматизована система документообігу суду (АСДС) у звітному періоді була представлена комп’ютерною програмою «Документообіг - 3» (КП «Д-З», остання версія 3.21).

В обліково-статистичній роботі суду І півріччя 2018 року використовувалось наступне програмне забезпечення:

- КП «Д-З», версія на початок 2018 року – 3.20.3, на момент початку здачі піврічних звітів – 3.21;

- КП «Атлант» - використовується в архівному режимі;

- ПЗ MS Office «Excel» – як допоміжний засіб.

Всі суди та територіальне управління забезпечені комп’ютерною та оргтехнікою, встановлено всі необхідні програмно-технологічні засоби для обробки та формування звітів. Оновлення за програмою «Д-3» проводиться вчасно.

 

Інформатизація судового діловодства та документообігу, які є специфічною сферою діяльності щодо забезпечення правосуддя, стрімко розвивається. Доказом революційних змін у судовій системі є подальше впровадження Єдиної судової інформаційно-телекомункаційної системи, суть якої максимально перевести документальний судовий процес в електронну форму для подальшого обміну інформацією між учасниками справи та забезпечити автоматизовану аналітичну і статистичну обробку інформації.

Місцеві загальні суди Сумської області постійно удосконалюють процес збору та обробки статистичних даних  та позитивно відносяться щодо  впровадження  та подальшого використанням інноваційних технологій в роботі суду та запровадження  Єдиної   судової  інформаційно – телекомунікаційної системи.

З огляду на викладене, можна зробити висновок, що обліково-статистична робота у місцевих загальних судах Сумської області та ТУ ДСА України в Сумській області   ведеться  на належному рівні та здійснюється  відповідно до нормативно-правових документів, які регулюють питання обліково-статистичної роботи.