flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична двідка щодо результатів роботи територіального управління ДСА України в Сумській області за 1 квартал 2014 року

 
Інформаційно-аналітична довідка
щодо результатів роботи територіального управління Державної судової  адміністрації України в Сумській області
за 1 квартал 2014 року
 
1.     Стан фінансового забезпечення
 
     Фінансово - господарська діяльність територіального управління ДСА України в  Сумській області за  І квартал 2014 року  проводилась відповідно до кошторису доходів і видатків по КПКВ 0501040 "Здійснення правосуддя місцевими судами" по загальному фонду державного бюджету: затверджено кошторисом на 2014 рік 56247,1 тис. грн.; отримано – 12802,6 тис. грн. (згідно плану асигнувань – 100%), витрачено  -12802,6 тис. грн.
          На 1 квартал 2014 р. по загальному фонду згідно затвердженого кошторису надійшло на заробітну плату та нарахування на неї – 12802,6 тис. грн.
 Заробітна плата суддям та працівникам апаратів судів виплачувалася вчасно в повному обсязі. Також, відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.1991р. № 1282-ХІІ (із змінами та доповненнями) та п.1 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003р. № 1078, проводиться індексація заробітної плати працівникам місцевих судів області та територіального управління. Вчасно виплачувалася матеріальна допомога на оздоровлення до відпустки всім працівникам місцевих судів області.
         По КПКВ 0501010 "Організаційне забезпечення діяльності судів та установ судової системи" затверджено кошторисом на 2014рік 1151,9тис. грн., надійшло – 253,9 тис. грн. (згідно плану асигнувань – 95%), витрачено – 253,9 тис. грн.
         По спеціальному фонду державного бюджету на 2014 рік затверджено кошторисом 14818,7 тис. грн., отримано – 1178,6 тис. грн. (згідно плану асигнувань – 33% ), витрачено – 1178,6 тис. грн.
          Витрачено:
 
-       38,8 тис.грн. - послуги зв’язку;
-                 22,5 тис.грн.  - послуги охорони;
-                 3,2 тис.грн.- інформаційні послуги;
-                 12,2 тис.грн. – забір пошти для судів
-                  2,8 тис.грн. – інші.
         На комунальні послуги та енергоносії затверджено кошторисом на 2014 рік по спеціальному фонду 3465,6 тис. грн., профінансовано та сплачено – 539,7 тис. грн. (згідно плану асигнувань – 64%).
        Станом на 01.04.2014 на балансі управління по КПК 0501010 по загальному фонду обліковується кредиторська заборгованість в сумі 15668 грн. 55 коп. Заборгованість виникла в зв’язку з несплатою зареєстрованих зобов’язань ГУ ДКСУ у Сумській області. Платіжні доручення були надані, але не оплачені.
        Станом на 01.04.2014 на балансі управління по КПК 0501040 по спеціальному фонду обліковується кредиторська заборгованість в сумі 2597810 грн. 15 коп. Заборгованість виникла в зв’язку з несплатою зареєстрованих зобов’язань ГУ ДКСУ у Сумській області. Платіжні доручення були надані, але не оплачені.
         
2.     Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення
 
Станом на 01.04.2014 року загальні місцеві суди Сумської області забезпечені комп’ютерами у кількості  419 шт., з урахуванням 70 шт. морально застарілих (тобто комп’ютери, частота центрального процесору яких менша за 1000 MHz), відсоток забезпечення становить 64,46 % від потреби. Залишається потреба в 231 комп’ютерах та заміні морально застарілих більш новими.
Загальна кількість принтерів станом на 01.04.2014 року складає 413 шт, копіювальних апаратів – 107 та багатофункціональних пристроїв - 30 одиниць. Протягом першого кварталу 2014 року судам було надано: 3  комп’ютери, 1 монітор, 2 засоби фіксації судового процесу.
В загальних місцевих судах Сумської області  в наявності 102 технічних засоби фіксації судового процесу. Частина із звукозаписуючих пристроїв підпадають під поняття застарілих та не підлягають модернізації та використанню. Це такі ТЗФСП як «Тритон-2с». З урахуванням цього забезпеченість судів звукозаписуючими пристроями складає 72,31 %. Залишається потреба в 36 звукозаписуючих засобах.
Забезпечення технічними засобами фіксування судового засідання станом на 01.04.2014 року складає:
-   94 засобів фіксації на основі ПК;
-   8 цифровий магнітофон “Тритон-2С”.
Дані цифри говорять про те, що забезпеченість загальних місцевих судів Сумської області є недостатньою.
     Також слід окремо виділити питання стосовно ремонту техніки, яка швидко виходить з ладу у зв’язку з великим навантаженням. Ремонт деяких моделей техніки  є недоцільним, бо вартість ремонту іноді перевищує вартість техніки більш новішого зразку. Частина техніки протягом часу підпадає під критерії морально застарілої та не підлягає ремонту в разі необхідності, тоді, як програми, які застосовуються при роботі в судах, потребують техніки з більш високими параметрами. Використання програмного забезпечення в загальних судах з діловодства «Д-3»  потребує забезпеченості персональними комп’ютерами всіх етапів провадження діловодства.
Станом на 01.04.2014 року в судах використовується 47 серверів: 20 серверів, що знаходяться на балансах судів, 21 поштовий сервер HP та 6 серверів SYS-50361, що був надані ДП «Інформаційні судові системи» а також 21 маршрутизатор Cisco 2811. На даний час локальна мережа, яка відповідає стандартам ANSI/EIA/TIA 568 В Cat.5e функціонує в вісімнадцяти судах Сумської області.
      Для проведення дистанційного судового провадження в режимі відеоконференцій використовується 28 систем відеоконференцзвязку .
      Загальні місцеві суди Сумської області забезпечені обладнанням для кімнат свідків для проведення судового провадження в режимі відеоконференцзвязку. Приміщення судів не обладнані окремими кімнатами свідків, так як відсутні вільні приміщення для їх створення.
        До мережі Інтернет підключені всі місцеві загальні суди Сумської області.
 
3.     Забезпечення судів приміщеннями
 
    Місцеві загальні суди Сумської області знаходяться в приміщеннях, технічний стан яких задовільний, але слід зазначити, що не всі приміщення за своєю площею відповідають вимогам ДБН В.2.2-26:2010, а саме:          
-         Глухівський міськрайонний суд м. Глухів -   667,5 кв.м.;
-         Путивльський районний суд – 475,8 кв.м .;
-         Зарічний  районний суд м. Суми -  1096,03 кв.м.;
-        Охтирський міськрайонний  суд м. Охтирка -  498,3 кв.м.
    Станом на 01.04.2014 року 20 місцевих загальних судів Сумської області розміщені у 22 приміщеннях загальною  площею 18375 кв.м., що складає 141,3 кв.м. на одного суддю. 
   Для поліпшення умов функціонування судів необхідно проведення  поточних ремонтів, реконструкцій, капітальних ремонтів в приміщеннях судів.
    На сьогоднішній день виникла гостра необхідність проведення капітального ремонту в Глухівському, Ковпаківському судах. Закінчилися капітальні ремонти в  Середино-Будському судах, ведуться капітальні роботи в Роменському суді. Вирішується питання про взяття в оренду приміщення для  Шосткинського міськрайонного суду, Сумського районного суду та придбання приміщення для Охтирського міськрайонного суду Сумської області, які в подальшому будуть потребувати капітального ремонту.
 
     4.Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів.
   
          Робота ТУ ДСА України в Сумській області щодо забезпечення належного стану підтримання правопорядку в судах області здійснюється при взаємодії з СБСМ "Грифон" при УМВС України в Сумській області.
Під охороною СБСМ "Грифон" знаходяться 13 місцевих загальних судів Сумської області, що становить  65 відсотків від загальної кількості судів, з них під цілодобову охорону взято Сумський, Зарічний, Ковпаківський, Охтирський та Глухівський суди. В Тростянецькому, Шосткинському, Великописарівському, Білопільському, Ямпільському, Лебединському, Липоводолинському та Роменському судах організовано підтримання громадського порядку та здійснення пропускного режиму до приміщень судів на період робочого часу суду.
На даний час УМВС України в Сумській області не може повністю виконати вимоги статті 154 Закону України  "Про судоустрій та статус суддів" відносно взяття приміщень під охорону та забезпечення громадського порядку силами підрозділу СБСМ "Грифон" в усіх судах Сумської області.
З метою забезпечення місцевих загальних судів Сумської області відповідним технічним оснащенням та створення в них належних умов для несення служби працівниками СБСМ "Грифон" при УМВС України в Сумській області, територіальним управлінням вирішувалися питання, які були затверджені керівництвом ТУ ДСА України в Сумській області та СБСМ "Грифон" в спільних робочих заходах, а саме:
         -   обладнання пункту пропуску осіб з відповідними технічними засобами контролю і зв'язку, установка стаціонарних металодетекторів;
         - забезпечення посту міліціонера судової міліції "Грифон" окремим телефонним зв'язком.
Було проведено комісійне обстеження місцевих загальних судів Сумської області міжвідомчою комісією у складі представників відділу охорони громадського порядку УМВС, СБСМ «Грифон», підпорядкованого УМВС, територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області, міськрайонних та районних судів області.
В результаті перевірок було виявлено, що кімнати для підсудних у наявності в Шосткинському, Конотопському міськрайонних судах, Кролевецькому, Великописарівському, Білопільському, Лебединському, Липоводолинському, Сумському та Зарічному районних судах, але обладнані відповідно до вимог і можуть використовуватись для утримування відповідної категорії осіб кімнати в Сумському та Зарічному судах.
Приміщення для конвойного наряду у наявності в Шосткинському,  Конотопському, Білопільському, Кролевецькому, Липоводолинському, Великописарівському, Лебединському, Сумському та Зарічному районних судах, але відповідають вимогам лише в Зарічному та Сумському судах.
У Глухівському, Роменському судах вікна залів судових засідань для розгляду кримінальних справ не обладнано гратами.
В Липоводолинському та Середино-Будському районних судах відсутні стаціонарні металеві загородження у залах судових засідань для розгляду кримінальних справ.
Спецмайданчики для заїзду спецавтомобіля у наявності в Зарічному, Сумському, Ямпільському, Кролевецькому, Великописарівському, Тростянецькому районних  судах.
          Оскільки коштів на вирішення  даних питань не надійшло, то інші заходи залишились не виконаними.
Під охороною ВДСО України в Сумській області знаходиться дев’ятнадцять місцевих загальних судів Сумської області.
Шосткинський міськрайонний суд Сумської області суд підключено до охоронної сигналізації приватної охоронної організації «Безпека - Гарант Шостка».
    
5. Соціально-побутове забезпечення суддів та працівників апарату суду
   
         Здійснюється прийом заяв від суддів та працівників місцевих загальних судів області на санаторно-курортне лікування та на оздоровлення дітей з частковим відшкодуванням вартості за рахунок фонду соціального страхування. Так, протягом 1 кварталу 2014 року фондом соціального страхування виділено 6 путівок на санаторно-курортне лікування.
    
 
 
6. Стан кадрового забезпечення
 
   У лютому 2014 року було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями територіального управління покладених на них обов’язків і завдань за 2013 рік. Відповідно до результатів проведеної щорічної оцінки працівників територіального управління: 10 працівників отримали високу підсумкову оцінку, 5 працівників отримали добру підсумкову оцінку. Один працівник щорічній оцінці не підлягав, так як, у звітному періоді приступила до виконання службових обов’язків після виходу з декретної відпустки.
            До 1 квітня  всіма державними службовцями територіального управління, державними службовцями місцевих судів було подано декларації про доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2013 рік.
            Протягом трьох місяців організовано роботу по залученню суддів та працівників місцевих загальних судів до проходження підвищення кваліфікації в Харківському регіональному відділенні (20 суддів та 1 працівник апарату місцевих загальних судів Сумської області).
            Дев’ять працівників, на яких покладено обов’язки прес-секретарів, прийняли участь у семінарі на тему " Основні напрями діяльності прес-секретаря суду. Вміння та навички з забезпечення комунікаційних зв’язків суду та громадськості" (одноденний семінар): 1- керівник апарату суду, 3 - заступники керівника апарату суду, 3- консультанта суду, 1- помічник голови суду, 1 - помічник судді.
            Чотири судді прийняли участь у підготовці суддів, обраних на посаду судді безстроково, шість суддів прийняли участь у підготовці суддів, обраних на посаду судді вперше (3,4,5 років), десять суддів прийняли участь у підготовці суддів, обраних на посаду судді вперше (1-2 роки).
            Протягом кварталу один помічник судді підвищив кваліфікацію.
            Протягом звітного періоду в територіальному управлінні було проведено одну оперативну нараду при начальникові управління.
         Також постійно надається методично-консультативна допомога керівникам апаратів та консультантам з кадрової роботи місцевих зальних судів області по вирішенню кадрових питань,які виникають у процесі роботи.
 
7. Взаємодія з засобами масової інформації
 
На виконання наказу ДСА України  № 103 від 17 червня 2011 року                   «Про організаційне забезпечення функціонування офіційного веб-порталу cудової влади України» територіальним управлінням забезпечується постійне розміщення оновленої інформації на власному веб-сайті ТУ ДСА та на веб-сайтах місцевих загальних судів області у складі веб-порталу “Судова влада України” у мережі Інтернет.
          Протягом звітного періоду на веб-сайті «Судова влада України»територіальним управлінням розміщено 13 інформаційних повідомлень та місцевими загальними  судами Сумської області -  1572 інформаційних повідомлення.
Місцевим загальним судам області наголошено на необхідності систематичного розміщення інформації на своїй веб-сторінці.
Здійснюється співпраця з місцевими районними друкованими виданнями шляхом підготування та розміщення в районній пресі публікацій суддями та працівниками апаратів судів з питань роз’яснення населенню чинного законодавства та висвітлення діяльності судів.
Також судами проводиться роз’яснювальна робота (проведення лекцій на правову тематику) серед молоді різних навчальних закладів.
 
8. Стан дотримання виконавської дисципліни
 
  На протязі першого кварталу 2014 року територіальним управлінням опрацьовано 2342 вхідних та 585 вихіднихдокументів, всі доручення Голови ДСА,  завдання  Державної судової адміністрації України виконуються своєчасно. Рішення колегії ДСА України також виконуються вчасно та в повному обсязі, у встановлені строки матеріали по виконанню рішень надсилаються до структурних підрозділів ДСА України відповідно до їх компетенції.
Протягом 1 кварталу 2014 року порушення строків виконання документів, поставлених на контроль, не було.
 
     9. Інше
 
9.1    Обліково-статистична робота
 
Звіти про стан здійснення правосуддя направлені до ДСА України своєчасно.
Крім того, на протязі звітного періоду направлялись відповіді на запити органів прокуратури, МВС та ін. щодо надання певної статистичної інформації.
На протязі  2013 року на адресу ДСА України  (на підставі відповідних запитів судів Сумської області) направлялися листи щодо надання роз’яснень з питань правильного ведення обліково-статистичної роботи, реєстрації справ та матеріалів, щодо роз’яснень положень діючих інструкцій.
         Працівникам місцевих загальних судів надавалась консультативна допомога в телефонному режимі з питань, які стосуються складання  форм звітності; заповнення карток на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу та з інших питань обліково-статистичної роботи.
 
9.2      Робота зі зверненнями громадян та виконання запитів відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»
 
    Робота зі зверненнями громадян в ТУ ДСА ведеться відповідно до вимог законодавства. Фактів порушення строку надання відповіді на звернення не встановлено. За перший квартал 2014 року надійшло 4 звернення (1 скарга, 3 заяви), всі розглянуто у встановлений термін.  Начальником управління  здійснюється контроль за належним виконанням розгляду звернень громадян.
   У роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечується кваліфікований, неупереджений, об'єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв'язання.
   При вивченні організації роботи в місцевих загальних судах Сумської області, на семінарах, які проводяться для працівників судів, обговорюються питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян, звертається увага на прийняття та реєстрацію документів, що подаються до відповідного суду щоденно протягом робочого дня.
   В роботі використовується Методика оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена постановою КМУ від 24.06.2009 № 630.
 
9.3      Претензійно-позовна та договірна робота
 
При веденні претензійно-позовної роботи виконуються всі вимоги нормативно-правових актів, якими регулюється порядок ведення правової роботи, забезпечується максимальне представництво ДСА в судах за позовами фізичних та юридичних осіб, а також Державної судової адміністрації.
           В ТУ ДСА України в Сумській області  ведення претензійно-позовної роботи покладено на головного спеціаліста юридичного сектору, а обов’язки по веденню договірної роботи, секретаря комітету з конкурсних торгів, а також вирішення інших поточних питань територіального управління - на завідуючого юридичним сектором.
         На розгляді у територіальному управлінні знаходиться 25 справ, що залишилися нерозглянутими з 2008 року по теперішній час.
          На кожний з  позовів головним спеціалістом юридичного сектору були подані заперечення або пояснення (у справах, де територіальне управління залучено у якості 3-ї особи).
          Вважаємо за доцільне проводити навчальні семінари і інші заходи з метою обміну досвідом щодо ведення претензійно-позовної роботи між спеціалістами інших областей, що сприятиме  ефективності роботи юридичної служби територіальних управлінь.
          Також є необхідність в оновленні Державною судовою адміністрацією України письмових методичних рекомендацій по складанню основних документів, що подаються до суду (заперечень, позовів тощо), які б мали  єдину позицію по типовим справам.
         Протягом 1 кварталу 2014 року територіальним управлінням було укладено 87 договорів для задоволення потреб загальних місцевих судів Сумської області на загальну суму 4 474 600,13 грн. Для задоволення потреб територіального управління було укладено 10 договорів на загальну суму 78 306,76 грн.
          Договори та акти виконаних робіт на виконання робіт та послуг у місцевих судах погоджуються в обов'язковому порядку з головами судів та керівниками апарату судів.