flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Робота зі зверненнями громадян у місцевих судах Сумської області за 2012 рік


 
Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян
у місцевих судах Сумської області за результатами роботи
у  2012 році
 
Основним напрямком в роботі зі зверненнями громадян  є своєчасне реагування на проблемні питання, порушені в зверненнях, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань та вжиття заходів щодо упередження скарг на діяльність суду.
З цією метою та на виконання плану роботи ДСА України в Сумській області проведено аналітичне дослідження роботи загальних місцевих судів щодо стану розгляду звернень громадян за 2012 рік.
 
В судах області  організація роботи зі зверненнями громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ”, Указу Президента України „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” від 07.02.2008 №109/2008.
Прийом громадян в судах здійснюється у визначені дні та години відповідно до графіка, який розміщено на довідковому стенді кожного суду та на веб-сайті «Судова влада України».
В кожному суді наказом голови суду призначено відповідальну особу за роботою зі зверненнями громадян. Звернення реєструються згідно з Інструкцією в журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг громадян або обліковуються на реєстраційно-контрольних картках. Ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.
Проведений аналіз свідчить про зменшення надходження звернень громадян. Так, у звітному періоді на розгляд судів надійшло 149 звернень( з них 15 повторних), що на 172 звернення менше ніж за 2011 рік. Заяв було прийнято 49( з них 3 обгрунтовані), скарг-100( з них- 16 обгрунтованих). Переважна кількість звернень ( 87,2% від загальної кількості) визнана необгрунтованами.
           Найбільша кількість звернень надійшла :
-         до Зарічного районного суду м.Суми – 36 (23 скарги, 13 заяв);
-         до Ковпаківського районного суду м. Суми – 29 (22 скарги, 7заяв);
-         до Шосткинського міськрайонного суду– 23 (17 скарг, 6 заяв).
 
Серед загального обсягу звернень переважають звернення громадян на дії суддів (45), на дії працівників суду( 11), несвоєчасний розгляд справи (9), на невидачу копій судових рішень (11), на організацію роботи суду (5). Кількість звернень громадян, які надійшли до судів області у 2012 році у порівнянні з 2011 роком, відображені у діаграмі.
 

Скарги на дії працівників суду, які в результаті розгляду були визнані обґрунтованими, надходили до Шосткинського міськрайонного суду та до Тростянецького районного  суду Сумської області.
         
          Слід відзначити, що в 2012 році кількість повторних звернень, що надходили  до судів збільшилась і склала 15 звернень, тоді, як за аналогічний звітний період вона складала 14 звернень.
          Протягом року повторні звернення надходили до Кролевецького районного суду(3), Лебединського районного суду (5), Шосткинського міськрайонного суду(1), Зарічного суду м. Суми (4) та Ковпаківського суду м. Суми (2).
Питання стану роботи зі зверненнями громадян обговорюється на оперативних нарадах в судах. Заходами попередження обґрунтованих скарг є профілактична робота по недопущенню випадків, які викликають справедливе невдоволення громадян, аналіз скарг, які надходять та виправлення виявлених помилок, швидке та якісне застосування норм законодавства в практичній роботі.
             Протягом 2012 року проведені перевірки з питань організації роботи зі зверненнями громадян у Краснопільському, Тростянецькому, Липоводолинському, Недригайлівському, Великописарівському районних, Шосткинському, Конотопському, Лебединському, Глухівському, Роменському міськрайонних судах.
  Проаналізувавши роботу місцевих загальних судів Сумської області зі зверненнями громадян у 2012 році та, порівнявши з роботу судів у цьому напрямку в 2011 року, висновки можна зробити такі:
          - вимоги законодавства, що регулюють роботу зі зверненнями громадян суди дотримуються, строків розгляду звернень громадян загальними судами Сумської області порушено не було;
          - порівняно з аналогічним періодом минулого року, в 2012 році кількість звернень, які надійшли до загальних місцевих судів області зменшилась на 53,6%;
          - як позитив у роботі судів слід відмітити зменшення кількості обґрунтованих звернень;
          - стан виконавської дисципліни у судах покращився: інформація щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян до територіального управління подається вчасно, з урахуванням основних рекомендації;
          - більшістю судів постійно ведеться профілактика виникнення таких негативних явищ, як надходження повторних звернень, або звернень, які при розгляді визнані обґрунтованими, аналіз звернень, що надходять.
 
            Враховуючи вищевикладене, рекомендації для місцевих загальних судів по організації роботи зі зверненнями громадян будуть такими:
 
1) Ознайомитись з даним аналізом та прийняти до уваги рекомендації, провести  заходи щодо усунення недоліків.
2) Головам судів належним чином організовувати роботу зі зверненнями  громадян та ведення особистого прийому, про хід та наслідки останнього зазначати у аналізах стану роботи зі зверненнями громадян.
3)  Здійснювати постійний контроль стану діловодства по розгляду звернень громадян: за веденням журналів, карток, проваджень, строками розгляду зверненьа також за вчасним, до 5 числа місяця наступного за звітним кварталом, надсиланням звіту  та аналізу по зверненням громадян до ТУ ДСА.
4) Розгляду повторних звернень та звернень, що визнані обґрунтованими приділяти особливу увагу, виявляти та досліджувати причини надходження таких. В аналізах стану організації роботи по зверненнях громадян, які направляються до територіального управління ДСА висвітлювати кожний такий випадок й конкретні заходи по їх усуненню та щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
 
 
            
 Начальник  територіального управління
Державної судової  адміністрації України
в Сумській області                                                                          В.О. Кібець