flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки суду для місцевих загальних судів Сумської області-Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі

 

 

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі

 Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-02-17-010778-bЗакупівля на prozorro.gov.ua

Предмет закупівлі: ДК 021:2015 – 72590000-7 Професійні послуги у комп»ютерній сфері (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки суду для місцевих загальних судів Сумської області)

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені у відповідності до «Положення про автоматизовану систему документообігу суду»  затвердженого Рішенням Ради суддів України 26.11.2010 № 30 (зі змінами)  

Обґрунтування розміру бюджетного призначення   Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунків до кошторису на 2022 рік

Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі      лист ДП «ІСС» (додаток до заявки № 2)

 статті витрат згідно з KEKB 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» , фінансовий план.

   Згідно частини першої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», положень Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 затверджено Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі – Положення). Відповідно до Положення (із змінами та доповненнями) автоматизована система документообігу суду – сукупність комп’ютерних програм і відповідних програмно-апаратних комплексів, що входять до складу Єдиної судової інформаційної системи (далі – ЄСІС), та забезпечують виконання завдань, визначених Положенням, таких як: - функціонування документообігу суду та органів системи правосуддя; - обмін інформацією між ними та іншими органами державної влади; - обмін з єдиною централізованою базою даних судової влади; - захист від несанкціонованого доступу тощо. Підпунктом 5 п.1 Розділу ІІ Положення адміністратором Єдиної судової інформаційної системи (далі - ЄСІС) та Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - ЄСІТС) визначено державне підприємство «Інформаційні судові системи», яке забезпечує: - технічний супровід та підтримку працездатності АСДС та інших підсистем в цілому, згідно з вимогами Положення; - створення, вдосконалення та супроводження АСДС та інших підсистем; - адміністрування централізованих ресурсів судів та органів системи правосуддя, надання до них доступу; - забезпечення зберігання та захисту даних централізованих ресурсів, у тому числі шляхом визначення концепції захисту від несанкціонованого доступу та засобів і методів забезпечення цілісності їх баз даних; - сервіс обміну обліково-інформаційними картками, електронними документами суду, органу системи правосуддя з ЦБД у відповідності до протоколів обміну, затверджених адміністратором. Відповідно до вимог Положення «Технічний супровід та підтримка працездатності АСДС, модуля автоматизованого розподілу та інших підсистем, здійснюються адміністратором на підставі договорів…». Протягом останніх років Державним підприємством «Інформаційні судові системи» в місцевих загальних судах здійснюється: - підтримка працездатності локальних обчислювальних мереж (перепроектовується за необхідністю існуюча ієрархічна кабельна система, що включає в себе всі необхідні пасивні та активні компоненти для створення середовища передачі інформації за технологією Ethernet з пропускною здатністю 100 Мbit/сек; налагоджуються мережеві інтерфейси та правила комутації пакетів для робочих станцій, серверів та іншого мережевого обладнання з метою здійснення надійного та безпечного обміну інформацією в локальній обчислювальній мережі); - супроводження підключення до всесвітньої мережі Інтернет та підтримка доступу до всесвітньої мережі Інтернет шляхом отримання Замовником доступу до глобальної інформаційної системи з використанням технологій ADSL, Ethernet, Fiber Optic Channel; - підтримка працездатності маршрутизаторів, створення резервних копій системних налаштувань та відновлення після збоїв, оновлення внутрішнього ПЗ, структури комутаторів за наявності мережевого кластеру; - забезпечення поштовими скриньками працівників судів за допомогою локальних та глобальних поштових серверів; - підтримка працездатності єдиної мережі передачі даних абонентів з використанням кодованих віртуальних каналів. Здійснення моніторингу працездатності та збору статистичних показників активного мережного обладнання за допомогою спеціалізованої системи моніторингу, налаштування та підтримка її працездатності (проведення віддаленої діагностики серверних систем, у разі необхідності оптимізації роботи у відповідності до технічних характеристик для забезпечення надійної та ефективної роботи; забезпечення необхідних технічних заходів для виявлення комп’ютерних вірусів з метою їх ліквідації; забезпечення моніторингу технічної працездатності в суді відповідного серверного обладнання, комутуючого обладнання локальних обчислювальних мереж, маршрутизаторів та модемів, підключених до мережі Інтернет; забезпечення моніторингу використання співробітниками суду доступу до мережі Інтернет); - адміністрування баз даних та забезпечення обміну інформацією між центральної базою даних та локальними базами даних (зберігання та підтримка в актуальному стані баз даних; захист баз даних від знищення, пошкодження або несанкціонованого доступу; забезпечення надсилання судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень); - послуги технічної підтримки (консультаційна підтримка; поточне адміністрування мережного обладнання; поточне адміністрування серверного обладнання (контролери домену, поштові сервери, сервер автоматизованої системи документообігу). З метою належного функціонування ЄСІС на виконання вимог чинного законодавства з питань технічного захисту інформації, договірної документації Державним підприємством «Інформаційні судові системи» надане Замовнику обладнання для забезпечення програмно-технічної платформи обробки даних. Крім того, наказом Голови ДСА України від 07 листопада 2019 року № 1096 затверджено Концепцію побудови Єдиної судової інформаційної-телекомунікаційної системи, якою визначена структура, організація та принципи побудови ЄСІТС з використанням сучасних програмного технічних засобів. Згідно пункту 1 вказаного Наказу адміністратором ЄСІТС визначено Державне підприємство «Інформаційні судові системи». Застосування переговорної процедури зумовлено тим, що можлива зміна адміністратора ЄСІС після застосування процедури відкритих торгів унеможливить супроводження ЄСІС, що у свою чергу призведе до призупинення автоматичної відправки рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, збільшення навантаження на співробітників суду для ведення інформаційно-довідкової роботи у суді, виникнення необхідності в конвертації даних, що накопичувалися в ЄСІС, ускладнення роботи з центральною базою даних, яка містить всі документи, що створюються у судовій системи. Також використання іншого програмного продукту може привести до зупинки обміну даними між судами загальної юрисдикції та органами досудового слідства, що у свою чергу на певний період (до створення відповідних умов) призведе до повної зупинки функціонування ЄСІС. Також, виконання даних робіт іншим виконавцем в умовах певного дефіциту часу, оскільки система вже впроваджена в діяльність і перерви в її обслуговувані є неприпустимими, ймовірніше за все, буде потребувати залучення додаткового персоналу, що призведе до збільшення вартості робіт. Таким чином, існують всі об’єктивні фактори, що свідчать про неможливість виконання зазначених послуг іншим учасником, крім Державного підприємства «Інформаційні судові системи», та про наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі при проведенні Територіальними управліннями Державної судової адміністрації України в Сумській області закупівлі послуг з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Сумської області у державного підприємства «Інформаційні судові системи» відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, та необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Крім цього, наявний Висновок комплексного експертного дослідження Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Національної академії правових наук України від 25 січня 2022 року № 600 – щодо обґрунтування для обрання переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин; існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності.

 

Щодо запровадження нової методики розрахунку вартості послуг

 

Державне підприємство «Інформаційні судові системи» (далі – Підприємство) запроваджує, починаючи з 2022 бюджетного року, нову методику визначення вартості послуг централізованого адміністрування та підтримки програмного забезпечення для споживачів Підприємства.

Запровадження нової методики має на меті:

- уніфікацію та забезпечення прозорості процесу ціноутворення;

- забезпечення справедливого розподілу загальної вартості послуг між споживачами залежно від їх розміру;

- перехід від практики застосування базової величини - вартості однієї модельної справи до застосування абонентської плати на підставі фіксованого тарифу;

- врахування фактичних показників завантаженості судів у попередньому періоді;

- подолання наявних диспропорцій, пов’язаних з некоректним визначенням змінної величини – планової кількості модельних справ, – що призвело до значного викривлення вартості послуг для окремих споживачів у попередні роки.

 

За новою методикою споживачі послуг Підприємства поділяються на 12 тарифних груп, у залежності від розміру частки споживача у загальній фактичній кількості модельних справ, що надійшли за період (за даними попереднього бюджетного періоду). Вартість послуг (тариф) встановлюється однаковою всередині кожної тарифної групи, окремо для кожного виду послуг, та фіксується на весь бюджетний рік. Загальна вартість послуг відповідає сумі бюджетного запиту (поточні видатки) на відповідний рік та доводиться до споживачів завчасно, для врахування під час бюджетування.

 

У зв’язку з неможливістю одномоментного приведення вартості послуг до нових розрахункових величин, а також з метою недопущення надмірного зростання навантаження на споживачів у частині фінансування видатків на оплату послуг Підприємства без можливості відповідного коригування затверджених бюджетних призначень, перехід до нової методики визначення вартості відбуватиметься поетапно.

 

На першому етапі (2022 рік) підхід до ціноутворення залишиться індивідуальним для кожного споживача та з урахуванням наступного:

Розрахункова вартість за новою методикою

Зміна вартості для споживача на 2022 р.

Розрахункова вартість перевищує фактичну вартість 2021 р.* на величину понад 21,6%**

Збільшення вартості (тарифу) на 21,6% у порівнянні з 2021 р.

Розрахункова вартість перевищує фактичну вартість 2021 р. на величину від 14,4% до 21,6%

Збільшення вартості (тарифу) на 14,4% у порівнянні з 2021 р.

Розрахункова вартість перевищує фактичну вартість 2021 р. на величину від 0 до 14,4%

Збільшення вартості (тарифу) на 7,2% у порівнянні з 2021 р.

Розрахункова вартість є меншою за фактичну вартість 2021 р. на величину до 7,2%

Збільшення вартості (тарифу) на 3,6% у порівнянні з 2021 р.

Розрахункова вартість є меншою за фактичну вартість 2021 р. на величину від 7,2% до 14,4%

Вартість (тариф) залишається незмінною (на рівні 2021 р.)

Розрахункова вартість є меншою за фактичну вартість 2021 р. на величину понад 14,4%

Зменшення вартості (тарифу) на 3,6% у порівнянні з 2021 р.

* Окремо для кожного виду послуг

** Ранжування пропорційно до прогнозного значення індексу споживчих цін на 2022 рік (107,2%)

 

На другому етапі (2023 рік) відбудеться додаткове коригування перерозподілу вартості з одночасним переглядом розміру бюджетних запитів.

 

 

Додаток № 1

Додаток № 2