flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Судова практика. Залишення без руху касаційної скарги поданої до суду без дотримання вимог про обов’язкову реєстрацію електронних кабінетів: Позиція КАС ВС

16 листопада 2023, 13:01

 

З 18 жовтня 2023 року введений в дію Закон України від 29 червня 2023 року № 3200-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами». Змінена цим законом редакція статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та всі юридичні особи зобов’язані зареєструвати свої електронні кабінети в ЄСІТС. 

Так, Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду зазначив що, статтею 330 КАС України визначені загальні вимоги до форми та змісту касаційної скарги. Відповідно до пункту 2 частини другої цієї статті КАС України касаційна скарга повинна містити, зокрема, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Згідно з частиною другою статті 332 КАС України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, а також подана особою, яка відповідно до частини шостої статті 18 цього Кодексу зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, частиною першою якої передбачено залишення позовної заяви без руху із зазначенням її недоліків, способу та строку для їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

По даній справі, Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду зазначив, що скарга була подана в паперовій формі та підписана представником Головного управління ДПС, проте у ній відсутні відомості щодо наявності/відсутності у Головного управління ДПС у Вінницькій області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України електронного кабінету, а також відсутня інформація про дату отримання скаржником копії судового рішення суду апеляційної інстанції, що оскаржується. 

Отже, Верховний суд дійшов висновку про залишення касаційної скарги без руху.

Ухвала КАС ВС № 120/953/22-а від 30.10.2023 року - https://cutt.ly/HwY8yC0v

П'ятий апеляційний адміністративний суд