Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Основним напрямком в роботі зі зверненнями громадян є своєчасне реагування на проблемні питання, порушені в зверненнях, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань.
З цією метою та на виконання плану роботи ТУ ДСА України в Сумській області проведено аналітичне дослідження роботи загальних місцевих судів щодо стану розгляду звернень громадян за 2018рік.
В судах області організація роботи зі зверненнями громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ”, Указу Президента України „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” від 07.02.2008 №109/2008.
Прийом громадян в судах здійснюється у визначені дні та години відповідно до графіка, який розміщено на довідковому стенді кожного суду та на веб-сайті «Судова влада України».
В кожному суді наказом голови суду призначено відповідальну особу за роботою зі зверненнями громадян. Звернення реєструються згідно з Інструкцією в журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг громадян або обліковуються на реєстраційно-контрольних картках. Ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом суду, в яких зазначаються дата проведення прийому, прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.
На виконання п.9.1 Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому Спеціалізованому суді України з розгляду цивільних та кримінальних справі, затвердженої наказом ДСА України №173 від 17.12.2013 року, звернення громадян реєструються у АСДС.
Проведений аналіз свідчить про збільшення надходження звернень громадян. Так, у звітному періоді на розгляд судів надійшло 152 звернень, що на 5 звернень більше ніж за 2017 рік. Заяв було прийнято 112(з них - 3 обгрунтовані), скарг-40 (з них - 6 обгрунтованих). Переважна кількість звернень ( 93,71% від загальної кількості) визнана необгрунтованими.
Слід відзначити, що в 2018 році кількість повторних звернень, що надходили до судів зменшилась і склала 2 звернення, тоді, як за аналогічний звітний період вона складала 6 звернень.
Протягом року повторні звернення надходили до Ковпаківського суду м. Суми.
Найбільша кількість звернень надійшла :
Серед загального обсягу звернень переважають звернення громадян на дії суддів (19), несвоєчасний розгляд справи (6), на дії працівників суду(5), на організацію роботи суду (12), інше(101). Кількість звернень громадян, які надійшли до судів області у 2018 році у порівнянні з 2017 роком, відображені у діаграмі.
Скарги на дії працівників суду надходили до:
Питання стану роботи зі зверненнями громадян обговорюється на оперативних нарадах в судах. Заходами попередження обґрунтованих скарг є профілактична робота по недопущенню випадків, які викликають справедливе невдоволення громадян, аналіз скарг, які надходять та виправлення виявлених помилок, швидке та якісне застосування норм законодавства в практичній роботі.
Протягом 2018 року проведена перевірка з питань організації роботи зі зверненнями громадян у Великописарівському районному суді.
Проаналізувавши роботу місцевих загальних судів Сумської області зі зверненнями громадян у 2018 році та, порівнявши роботу судів у цьому напрямку в 2017 році, висновки можна зробити такі:
- вимоги законодавства, що регулюють роботу зі зверненнями громадян судами дотримуються, строків розгляду звернень громадян загальними судами Сумської області порушено не було;
- порівняно з аналогічним періодом минулого року, в 2018 році кількість звернень, які надійшли до загальних місцевих судів області збільшилась на 6,29%;
- як позитив у роботі судів слід відмітити зменшення кількості повторних звернень;
- стан виконавської дисципліни у судах покращився: всі суди вчасно подали інформацію щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян до територіального управління;
- більшістю судів постійно ведеться профілактика виникнення таких негативних явищ, як надходження повторних звернень, або звернень, які при розгляді визнані обґрунтованими.
Враховуючи вищевикладене, необхідно:
1) Ознайомитись з даним аналізом та прийняти до уваги рекомендації.
2) Головам судів належним чином організовувати роботу зі зверненнями громадян та ведення особистого прийому, про хід та наслідки останнього зазначати у аналізах стану роботи зі зверненнями громадян.
3) Здійснювати постійний контроль стану діловодства по розгляду звернень громадян: за веденням журналів, карток, проваджень, строками розгляду звернень а також за вчасним, до 5 числа місяця наступного за звітним півріччям, надсиланням звіту та аналізу по зверненням громадян до ТУ ДСА.
4) Розгляду повторних звернень та звернень, що визнані обґрунтованими приділяти особливу увагу, виявляти та досліджувати причини надходження таких. В аналізах стану організації роботи по зверненнях громадян, які направляються до територіального управління ДСА висвітлювати кожний такий випадок й конкретні заходи по їх усуненню.
Начальник територіального управління
Державної судової адміністрації України
в Сумській області В.О. Кібець