flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у місцевих судах Сумської області за результатами роботи у 2020 році

 

Аналіз

стану організації  роботи  зі зверненнями громадян

у місцевих судах  Сумської області  за  результатами роботи

у  2020 році

 

 

  Основним напрямком  в роботі зі зверненнями громадян  є своєчасне реагування на проблемні питання, порушені в зверненнях,  виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань.

З цією метою та на виконання плану  роботи  ТУ ДСА України в Сумській області проведено аналітичне дослідження роботи загальних місцевих судів щодо стану розгляду звернень громадян  за 2020рік.

 

В судах області  організація роботи зі зверненнями громадян здійснювалась відповідно до вимог  Закону України „Про звернення громадян”, постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого  самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації ”, Указу Президента України „Про першочергові заходи  щодо забезпечення реалізації та гарантування  конституційного права  на звернення до органів  державної влади  та органів місцевого самоврядування ” від 07.02.2008 №109/2008.

Прийом громадян  в судах здійснюється у визначені дні та години відповідно до графіка, який розміщено на довідковому стенді кожного суду  та на веб-сайті «Судова влада України».

В кожному суді наказом голови суду призначено відповідальну особу за роботою зі зверненнями  громадян. Звернення реєструються згідно з Інструкцією в журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг громадян або обліковуються на реєстраційно-контрольних картках. Ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом суду,  в яких зазначаються дата проведення прийому,  прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

На період карантину  в судах припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом судів.

 

Проведений аналіз свідчить про  збільшення надходження звернень громадян. Так, у звітному періоді на розгляд судів надійшло 191 звернень, що на 42 звернення більше ніж за 2019 рік. Заяв було прийнято 152 (з них-10 обґрунтованих), скарг-36 (з них - 2 обґрунтовані), пропозицій – 1, залишок нерозглянутих звернень на кінець року – 2. Переважна кількість звернень (93,7% від загальної кількості) визнана необґрунтованими.

Пропозиція надійшла до Ямпільського районного суду.

Слід відзначити, що в 2020 році кількість  повторних звернень, що надходили  до судів збільшилась і склала 3 звернення, тоді, як за аналогічний звітний період було 1 зверення.

Протягом року повторні звернення надійшли до Ковпаківського районного суду м. Суми.

Найбільша кількість звернень надійшла :

-до Зарічного районного суду м. Суми – 35 (34 заяви, 1- залишок нерозглянутих на кінець року);

до Охтирського міськрайонного суду  - 18 (18 скарг);

Серед загального обсягу звернень: звернення громадян на дії суддів (7), організацію роботи суду (9), невидачу копій судових рішень (14) несвоєчасний розгляд справи (2), на дії працівників суду(4),  інше(134). 

Звернення на дії працівників суду надходили до:

 

 Скарги на організацію роботи суду надходили до Ковпаківського районного суду м. Суми (2) та Охтирського міськрайонного суду (7). Одна з них була визнана обґрунтованою ( скарга надійшла до Ковпаківського районного суду м.Суми).            

Питання стану роботи зі зверненнями громадян обговорюється  на оперативних нарадах в судах. Заходами попередження обґрунтованих скарг є профілактична робота  по недопущенню випадків, які викликають справедливе невдоволення громадян, аналіз скарг, які надходять  та виправлення виявлених помилок, швидке та якісне застосування норм законодавства в практичній роботі.

  Проаналізувавши роботу місцевих загальних судів Сумської області зі зверненнями громадян у 2020 році та, порівнявши  роботу судів у цьому напрямку в 2019 році, висновки можна зробити такі:

          - вимоги законодавства, що регулюють роботу зі зверненнями громадян судами дотримуються, строків розгляду звернень громадян  загальними судами Сумської області порушено не було;

          - порівняно з аналогічним періодом минулого року, в 2020 році кількість звернень, які надійшли до загальних місцевих судів області  збільшилась на 22%;

          - збільшилась   кількість повторних звернень;

          - стан виконавської дисципліни у судах покращився:  всі суди  вчасно подали інформацію щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян до територіального управління;

          - більшістю судів постійно ведеться профілактика  виникнення таких негативних явищ, як надходження повторних звернень, або звернень, які  при розгляді визнані обґрунтованими.

 

            Враховуючи вищевикладене, необхідно:

 

1) Ознайомитись з даним аналізом та прийняти до уваги рекомендації.

2) Головам судів належним  чином  організовувати  роботу зі зверненнями  громадян  та ведення особистого прийому, про  хід та наслідки останнього зазначати у аналізах стану роботи зі зверненнями громадян.

3)  Здійснювати постійний контроль стану діловодства  по розгляду звернень громадян: за веденням журналів, карток, проваджень, строками розгляду звернень а також за  вчасним,  до 5 числа  місяця наступного за звітним півріччям, надсиланням звіту  та аналізу по зверненням громадян до  ТУ ДСА.

4)  Розгляду повторних звернень та звернень,  що визнані  обґрунтованими приділяти особливу увагу, виявляти та досліджувати причини  надходження таких. В аналізах стану  організації роботи  по зверненнях громадян, які направляються  до територіального управління ДСА висвітлювати кожний такий випадок й конкретні заходи по їх усуненню.

 

      

 Начальник   ТУ ДСА України

  в Сумській області                                                                               В.О. Кібець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Дащенко  (0542) 62-46-43